Avatar billede vvsnamnam Nybegynder
25. november 2004 - 10:33 Der er 24 kommentarer

Problemer med metatags/søgeord søgemaskine placering

Hej derude,

Jeg sidder som altmuligmand ved en nystartet vvs-netbutik hvor jeg står for webdesign/programmering, salg, marketing m.m.
Vi har diverse sponserlink ved google, ofir, eniro og skal også på jubii.

Vi har om 200 besøgende pr. dag og skulle gerne meget højrer op - hvad fa...nden gør man! jeg har læst stolpe op og stolpe ned omkring søgeord, linksrefferencer, metatags og jeg skal komme efter dig...men jeg synes ikke jeg kan finde noget endegyldigt svar på hvordan man skal få besøgstallet op!!!

Jeg synes også at jeg havde styr på det med metatags, men når jeg på google søger på vores domænenavn "vvsworld" kommer der ikke noget ordentligt frem.....

Er der nogen der har de vise sten!

Siden finde i her www.vvsworld.dk
Avatar billede vejmand Juniormester
25. november 2004 - 10:39 #1
http://www.eksperten.dk/artikler/

Skriv "Søgemaskiner" under fritekstsøgning.
Her er mange gode oplysninger.  c",)
Avatar billede vejmand Juniormester
25. november 2004 - 10:46 #2
Når jeg søger efter "vvsworld" på google, kommer jeres hjemmeside op som den øverste.

Så jeg forstår ikke helt hvad du mener med "men når jeg på google søger på vores domænenavn "vvsworld" kommer der ikke noget ordentligt frem....."
Avatar billede askhoej Praktikant
25. november 2004 - 10:46 #3
Afsæt en dags tid til at læse en masse indlæg på www.webmasterworld.com og følg herefter jævnligt med på siden, så er du klar til at gå i krig med SEO. Det kan sagtens tage lang tid (½ år) før dit SEO arbejde giver resultater.

Hvis du ønsker mange besøgende her og nu, så er der jo lang række online markedsførings ting du kan give dig i kast med. F.eks. så kan du lave en konkurrence til at skabe opmærksomhed omkring din side.

/Martin
Avatar billede vvsnamnam Nybegynder
25. november 2004 - 10:48 #4
Hej vejmand,

Ja der kommer en underside frem, men ikke selve default-siden...

"www.vvsworld.dk/profil.asp"
Avatar billede vejmand Juniormester
25. november 2004 - 10:52 #5
Ja, det er korrekt. Glemte lige at klikke ind på den.  :-(
Klik på "gentage søgningen, så de resultater, der er udeladt, kommer med." så kommer der et væld af sider.

Men kan godt se det er den forkerte den starter med at vise.

Det kan jeg desværre ikke hjælpe med.  c",)
Avatar billede espersen Novice
25. november 2004 - 10:54 #6
hhmmm.. du bruger frames / rammer, hvilket fx. Google ikke er så vild med - læs denne guide som kommer fint omkring : http://www.eksperten.dk/artikler/128

Jeg vil foreslå at du udbytter ASP-teknologien til at hver side har sin egen title - hvilket jeg ikke kan se du har på plads. Hver titel bør tilpasses til hver side (fx. blandingsbatteri til siden med blandingsbatterier)
Avatar billede espersen Novice
25. november 2004 - 11:09 #7
det koster ikke noget (andet end hårdt arbejde)

Du har vel set artiklerne fra Bufferzone ; http://www.eksperten.dk/artikler/index.phtml?users=bufferzone

En af bufferzones artikler skriver han desuden om et lille fil: robots.txt - Den mangler du !! - den er vigtig for Google!
- her er et link om den ; http://www.searchengineworld.com/robots/

Meta bruges ikke så meget mere:
Hvis du benytter meta ; så læg kun de keywords ind som passer til den enkelte side!

læs følgende artikler:
http://www.eksperten.dk/artikler/82 (google)
http://www.eksperten.dk/artikler/76 (optagelse i søgemaskiner)
http://www.eksperten.dk/artikler/136 (vedr. dynamiske sider - fx. lavet via et CMS - som dit måske er ?)

og www.joyzone.dk  - brug denne til at finde de gode søgeord (som mange har brugt ved søgninger) : http://joyzone.dk/sw303.asp
Avatar billede espersen Novice
25. november 2004 - 11:11 #8
google har fundet jeres side ; men titlen er ens på alt
http://www.google.dk/search?hl=da&q=site%3Avvsworld.dk&meta=
Avatar billede vvsnamnam Nybegynder
25. november 2004 - 13:39 #9
Hej espersen

Ligger jeg robots.txt i roden på mit webhotel eller ?
Avatar billede espersen Novice
25. november 2004 - 15:36 #10
jeps ! så den ligger på : dinside.dk/robots.txt
Avatar billede espersen Novice
29. november 2004 - 18:01 #11
prøv at følge de artikler mht. tilretning af siderne. Herefter tager det blot sin tid, indtil Googles søgerobot kommer forbi og indeksere siderne igen, hvorefter jeg ikke er i tvivl om at du får en bedre placering.
Avatar billede vvsnamnam Nybegynder
30. november 2004 - 08:27 #12
Bufferzone snakker om Doorways og Hallways i sine artikler. Er der ikke noget der kan give et eksempel på hvordan sådan en side kunne se ud - til søgeordet "vvs"
Avatar billede espersen Novice
30. november 2004 - 08:45 #13
vi havde en diskussion om emnet her : http://www.eksperten.dk/spm/552798
se sidste indlæg med artikel på Computerworld....
Avatar billede vvsnamnam Nybegynder
30. november 2004 - 09:00 #14
Ja - der skrives og diskuteres om emnet, men for folk der ikke ved hvordan en door/hall -way side skal se ud er det jo ikke nemt - er der ikke noget der kan give et eks.
Avatar billede espersen Novice
30. november 2004 - 09:19 #15
det jeg siger med indlægget er at det ikke er uden risiko for at blive afvist helt af google - mener at du får mere ud af at tilrette dine sider.

Jeg har heller ikke et eksempel - og vil ikke bruge metoden - den virker måske ligenu, men går ud fra at Google har kig på problemet jf. SAS-hotellerne
Avatar billede vvsnamnam Nybegynder
30. november 2004 - 09:27 #16
ok - dvs. at det eneste der kan fremme en hjemmesides placering, udover at få linket til den, er at tilrette søgeord!?
Avatar billede espersen Novice
30. november 2004 - 09:30 #17
er dine kodet i en valid kode ? Det har også en vis betydning for at google søgerobot kan læse siden korrekt - eller overhovedet gide læse den.

det kan jeg ikke se ud fra : http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.vvsworld.dk&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&ss=1&verbose=1
Avatar billede espersen Novice
30. november 2004 - 09:32 #18
nej :
de vigtigste grund elementer er efter min mening:
- valid kode (jf 30/11-2004 09:30:04)
- robots.txt
- unikke tilpassede titler på hver eneste side
- tekst på siderne, der omhandler emnet (artikler, vejledninger, vare beskrivelser osv.)
- rammer er skidt - læs og tilret iht. Bufferzones artikel
Avatar billede vvsnamnam Nybegynder
30. november 2004 - 09:39 #19
Ja - jeg ved ikke om koden "valid kode" for jeg ved ikke hvad det skal betyde...?!
Avatar billede espersen Novice
30. november 2004 - 09:52 #20
det er en godkendt standard, så browsere kan præsentere siderne korrekt.

Validatoren kan ikke validere dine sider uden at du har indsat hvilken slags kode du har benyttet HTML-kode / XHTML kode m.v. Det kan jeg heller ikke lige gætte ud fra din kode.

HTML-framset standarden er den med mindst fejl på din forside :http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.vvsworld.dk&charset=iso-8859-1+%28Western+Europe%29&doctype=HTML+4.01+Frameset&ss=1&verbose=1 - de andre melder om 60-70 kodefejl.
Avatar billede vvsnamnam Nybegynder
30. november 2004 - 10:13 #21
nu har jeg prøvet Validatoren på 10-15 forskellige hjemmesider og ingen af dem bliver godkendt...kender du til en der er godkendt!?!
Avatar billede vvsnamnam Nybegynder
30. november 2004 - 11:54 #23
Ja du bruger heller ikke frames....jeg kan ikke finde en side med frames der bliver valideret.....
Avatar billede espersen Novice
30. november 2004 - 13:37 #24
hvorfor vil du bruge frames ?
jeg har fx samme funktionalitet mht. menu osv som med frames - jeg bruger bare PHP's include, så menu og bund + noget af toppen (excl. titel og evt. meta) includeres til de enkelte sider. Dermed er tilretninger stadig nemme. Mit er PHP, men ved at det samme kan lade sig gøre i ASP.