Avatar billede kohaar Nybegynder
24. november 2004 - 22:17 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Maxter usb igen igen

Jeg har læst næsten alle artiker på nettet omkring linux og maxtor one touch diske, men kan ikke finde noget svar.

Jeg kan ikke finde drevet! Lige meget hvad jeg gør. Her er en liste over hvad jeg har prøvet.

Usb virker (kan finde min usb key)
Har chekket dmesg og den viser ikke nogen disk
Har prøvet (i xp) at formatere disken som fat32 og ntfs på alle mulige måder.
Disken er ikke listet under /dev/sdx eller /proc/bus/usb, og hvis jeg prøver mount, sker der selvfølge ingen ting.

Jeg er ved at blive virkelig desperat. Er der nogen der har en ide til hvad der kan være galt (den virker perfekt i xp)?

Jeg er virkelig desperat
Avatar billede lassebm Nybegynder
25. november 2004 - 08:15 #1
Hvis din USB-Key virker burde din usb disk også virke.

Men disker hedder nok /dev/sdx1 og ikke /dev/sdx. Nok sda1, hvis du ikke har andre SCSI/SATA eller USB enheder tilsluttet..

Men derfor burde du kunne se den med dmesg alligevel.
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2004 - 08:51 #2
Hvilken SuSE version kører du ??
Avatar billede kohaar Nybegynder
25. november 2004 - 11:19 #3
Jeg bruger suse 9.1.

Det var en fejl. Det er selvfølgelig /dev/sdax, men der er slet ikke noget der bare minder om /dev/sdxx - Fatter det virkelig ikke
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2004 - 11:56 #4
Jeg har lige skiftet til SuSE 9.2 jeg syntes der var for mange fejl i 9.1 men prøv at indsætte følgende linie i /etc/fstab
/dev/sda1  /test  usb  noauto,user  0 0 -> husk at gemme
opret mappen -> /test
så er der nu en rimelig chance
Avatar billede kohaar Nybegynder
25. november 2004 - 12:53 #5
Også hvis sda ikke eksistere i forvejen?

Jeg prøver når jeg kommer hjem. Har ikke disken med i skole.

Jeg regner også med at skifte til 9.2. Jeg har bestilt live dvd'en da jeg lige vil chekke den ud før jeg køber den.
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2004 - 13:21 #6
ja men disken skal naturligvis være tændt
Avatar billede kohaar Nybegynder
25. november 2004 - 13:57 #7
Hehe.. Jeg er alligevel ikke helt dum ;-)
Avatar billede kohaar Nybegynder
25. november 2004 - 16:49 #8
Hmm... Det med at indsætte i fstab virkede ikke :-( Der bliver ikke vist noget i /mnt/usb (som jeg kaldte den) og der er ikke noget at se i /dev (altså ingen /dev/sdax).

Jeg fatter det simpelthen ikke!
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2004 - 17:20 #9
Jeg tager næppe meget fejl når jeg gætter på at den version du har af 9.1 er den der var til fri download, hvis det er rigtigt gættet så lad vær med at spilde mere tid på den
Avatar billede kohaar Nybegynder
25. november 2004 - 18:11 #10
Ok. Hvis det er det, der er galt er der jo ikke meget at gøre. Well. Installere snart 9.2 (så snart jeg har prøvet om den virker ordentlig via live dvd), og så kan det være det kører bedre...
Avatar billede kohaar Nybegynder
28. november 2004 - 22:15 #11
Helgec: Hvis du vil have nogle point (du hjalp min alligevel lidt), så svar lige. Så smider jeg 50...
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2004 - 22:25 #12
Hvad var hjælpen ?? fortæl fortæl
Avatar billede kohaar Nybegynder
28. november 2004 - 22:39 #13
At jeg slap for at arbejde mere med det før jeg køber 9.2 :-)
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2004 - 09:03 #14
Har du købt ? ellers kan jeg godt levere et sæt hjemmebrændte for produktionsprisen
Avatar billede kohaar Nybegynder
29. november 2004 - 19:15 #15
Har du et sted jeg kan kontakte dig?
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2004 - 20:21 #16
helgec@mail.tele.dk