Avatar billede jetzen Nybegynder
24. november 2004 - 14:40 Der er 8 kommentarer

Delphi 7 personal + FireBird kan man det?

Hey.
Jeg har hørt om databasen FireBird, som skulle være gratis, og virke ganske udmærket.

Jeg har delphi 7 personal, som umidelbart ikke undersøtter db. Jeg ville derfor høre om det mulig at bruge firebird, og hvilke tilføjelsesprogrammer jeg derudover har brug for.
Avatar billede martinlind Nybegynder
24. november 2004 - 14:45 #1
Ja, med ZerosLib db comp. som også er freeware, du kan finde dem med en søg på google
Avatar billede jetzen Nybegynder
24. november 2004 - 15:04 #2
Tror du mener Zeos. Kan i hvert fald ikke finde andet...

http://sourceforge.net/projects/zeoslib/ ligger der lidt forskelligt. Hvor meget skal jeg bruge?
Avatar billede jetzen Nybegynder
24. november 2004 - 15:08 #3
Jeg har donwloaded
Firebird-1.5.1.4481
Firebird_ODBC_1.2.0.69
IB expert 2004

Hvad mere skal jeg bruge... Skal ikke køre det over netværk. Udelukkende på min egen computer.
Er der noget jeg skalvære opmærksom på når jeg installerer?!?
Avatar billede martinlind Nybegynder
24. november 2004 - 15:13 #4
det er den jeg mener, jeg ved ikke om du kan nøjes med IB Exp comp. eller brug zeos der er det hele, d7 personal har slet ikke noget db aware
Avatar billede jetzen Nybegynder
24. november 2004 - 15:24 #5
Hvad er det jeg skal downloade.
Kan jeg få et link?!?
Avatar billede alexbp Nybegynder
08. juni 2006 - 09:48 #6
http://firebird.sourceforge.net/index.php?op=files&id=engine

Man bruger så Delphi's InterBase VCL-komponenter og lign. til at tilgå databaser og lave div. SQL-query
Avatar billede alexbp Nybegynder
08. juni 2006 - 09:48 #7
http://firebird.sourceforge.net/index.php?op=files&id=engine

Man bruger så Delphi's InterBase VCL-komponenter og lign. til at tilgå databaser og lave div. SQL-query
Avatar billede martinlind Nybegynder
08. juni 2006 - 11:26 #8
eller også bruger du FIB-Plus, det er nogle kanon comp til delphi og firebird :)