Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
23. november 2004 - 17:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

3ds max med 2 skærme, opsætning mm.

Jeg har en matrox p650 dualhead grafikkort.

Hvorledes skal jeg sætte 3ds max op til dette?

Og er det muligt at benytte begge skærme. F.eks. at få vist perspektiv i den ene skærm og resten i den anden eller sådan noget?
Avatar billede i11uzion Nybegynder
24. november 2004 - 17:01 #1
Du kan ikke bare vise én viewport på en af skærmen - dine viewports kan ikke flyttes alene.

Hvad du kan bruge skærm nr. 2 til er, at have alle dine ekstra vinduer på - f.eks din material-editor, din track-view, din render-dialogboks osv. Derudover kan du rykke dit "create/modifiy/*/*/*/*/"-panel over på skærm nr. 2.
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
25. november 2004 - 11:56 #2
Kan det virkelig ikke passe at et program som 3ds max kan benytte sig smart af flere skærme?

Synes det virker lidt "forkert" selv at skulle rykke alle tingene over på den ene skærm.
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
25. november 2004 - 11:58 #3
Og det er routeren og ikke den trådløse switch?
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
25. november 2004 - 11:58 #4
Avatar billede i11uzion Nybegynder
25. november 2004 - 14:18 #5
Ja, det kan godt passe. Men altså så snart tingene er flyttet derover, skriver 3ds max deres positioner på skærmen i en .ini fil, så det er altså kun første gang man skal flytte vinduerne over på skærm nr. 2...

Jeg sidder selv med 2 skærme og maxer - både hjemme og på arbejdet, og jeg synes det er skønt - også selvom man ikke kan smide sine viewports over på den anden skærm.

Jeg tror dog andre programmer har muligheden - bl.a. Softimage XSI.
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
28. november 2004 - 19:34 #6
Det virker faktisk fint nok... Takker! :-)