Avatar billede stampeair Nybegynder
13. marts 2001 - 16:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Stofa og hottelephone

Jeg har prøvet at benytte hottelephone, men hver gang jeg prøver at ringe op, siger den nogle lyde, og skriver herefter disconnectet.
Jeg har læst om lign. problemer med adsl/Cisco 677 Router.
Er det samme gældene for Stofa.

Jeg har forbindelese til nettet, gennem en server med winroute, kan dette være årsagen.
På hottelephone´s side er der en hjæp (http://www.hottelephone.com/help.html ), der fortæller noget om firewalls, men med mindre winroute selv opretter en firewall, er der ingen.
Hvem kan hjælpe mig med at få L... til at virke
Avatar billede htx98i17 Professor
13. marts 2001 - 16:27 #1
forkert kategori :o)
Avatar billede nomiz Nybegynder
13. marts 2001 - 16:30 #2
mmmnjaeh
Avatar billede visionmagic Nybegynder
13. marts 2001 - 16:31 #3
har du angivet din externe IP-adr??

der er også problemer med Microsoft Netmeeting... ved jeg... pga den externe IP...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. marts 2001 - 16:33 #4
Efter sigende er den eneste der har fået en Cicso 677 og hottelephone til at køre er Kharder herinde fra. alle andre har måttet opgive.

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=kharder

/Nikolaj
Avatar billede krab Praktikant
13. marts 2001 - 16:33 #5
godt spørgsmål
Avatar billede stampeair Nybegynder
13. marts 2001 - 16:35 #6
Damn. glemte helt at angive kat.
Avatar billede visionmagic Nybegynder
13. marts 2001 - 16:36 #7
http://www.stofanet.dk/cgi-bin/ip

Her kan du se din externe(globale) ip
Avatar billede stampeair Nybegynder
13. marts 2001 - 16:36 #8
Hvad skal jeg gøre med min ext. ip-adr??
den er på nuværende tidspunkt blokeret med winroute for alt trafik, til og fra nettet.
Avatar billede visionmagic Nybegynder
13. marts 2001 - 16:38 #9
Hmm, læs lidt om NAT:

De forskellige Internetudbydere benytter forskellige metoder til tildeling af IP-adresser på Internettet.

På StofaNet tildeles alle kunder en fast IP-adresse i deres eget net, og denne adresse konverteres ved hjælp af NAT til en ekstern adresse ved browsing, ftp osv.

Desværre er der problemer med enkelte services som tilbydes på nettet. Enkelte banker kan have problemer med NAT og programmer som MicroSoft NetMeeting har også problemer med denne type adressetildeling.

Problemet består i at din faste lokale IP-adresse pakkes ned med den \"payload\" som sendes imellem to maskiner som kommunikerer, og i nogle tilfælde vil programmet kræve at svare tilbage på denne adresse, hvilket ikke lader sig gøre på et NAT-system hvor IP-adressen i mellemtiden er udskiftet.

Så hvis du skal benytte WEB-baseret homebanking er det en god ide at kontakte banken for at høre om der kan være
være problemer.
Avatar billede stampeair Nybegynder
13. marts 2001 - 16:39 #10
Min homebanking virker perfekt.
Avatar billede visionmagic Nybegynder
13. marts 2001 - 16:54 #11
Min homebanking virker også perfekt.
Avatar billede stampeair Nybegynder
13. marts 2001 - 16:59 #12
visionmagic=>Har du prøvet hottelephone, jeg forstår at du også har stofa, hvilket modem har du, mit er et com21, jeg ved ikke om det har noget at sige.
Avatar billede stampeair Nybegynder
26. marts 2001 - 13:09 #13
Dette er vist en død sild