Avatar billede lille_o Nybegynder
21. november 2004 - 01:46 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Problem med inst. af usb porte

Jeg har lige geninst. XP og nu genkender den ikke noget jeg tilslutter til usb-portene (Kamera og BT-dongle)der kommer lys i begge. men jeg kan ikke komme i kontakt med dem.

Når jeg prøver at geninst. drivers til usb skriver den:

Der opstod et problem under installationen af denne hardware:
USB-controller
Adgang nægter

Eller også:
Der opstod et problem under installationen af denne hardware:
USB-controller
DATAERNE ER UGYLTIGE

Min windows er fuld opdateret

Jeg har også lige (i dag) købt et PCI kort med 4*USB 2.0, der er samme problem

Jeg har orginal drivers til mit bundkort men lige lidt hjælper det
Hvad skal jeg gøre??
Avatar billede halifax Nybegynder
21. november 2004 - 02:01 #1
Fuldt opdateret XP - vil det sige min. SP1 og helst SP2?

Gå i Enhedshåndtering, udvid (+)tegn ud for USB, marker en for en USB Rod Hub's, USB Værtscontrolere og PCI til USB Værtscontroler.

Genstart XP, der findes ny hardware og den skulle nu gerne geninstalere USB og tilhørende drivere.

Der er vel ikke noget med at USB Support er blevet disabled i BIOS?
Avatar billede halifax Nybegynder
21. november 2004 - 02:03 #2
.., marker en for en ..... OG klik Fjern, skulle der stå.
Fjern alt USB.
Avatar billede lille_o Nybegynder
21. november 2004 - 10:15 #3
Ja, jeg har også SP2
det har jeg prøvet, men det er der den skriver: ADGANG NÆGTET
Avatar billede haverslev Novice
21. november 2004 - 11:24 #4
Følgende er afprøvet: http://www.eksperten.dk/spm/558982
Avatar billede lille_o Nybegynder
21. november 2004 - 11:38 #5
Problemet er: Hvad (hvor) er der noget det nægter mig adgang
Avatar billede haverslev Novice
21. november 2004 - 11:58 #6
Det kan jo godt være lidt svært at hjælpe dig, når der f.eks går 14 dage inden du svarer/lukker spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/558982 med teksten "der var inen hjælp her" og derefter opretter et nyt spg.

Men her er lidt at gå igang med:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;310575
Avatar billede lille_o Nybegynder
21. november 2004 - 15:10 #7
I enhedshåndteringen er der
:
Universal Serial Bus Controller
->  Ali SPI to Usb Enhanced Host Controller
->  USB 2.0 Root Hub

USB-controller
-> USB-controller (Makeret med gul cirkel med "!" inden i)
Avatar billede halifax Nybegynder
21. november 2004 - 15:16 #8
Har du i Enhedshåndtering kontrolleret at disse usb-controlere ikke står som Deaktiveret? Højreklik på dem og vælg egenskaber.
Avatar billede lille_o Nybegynder
21. november 2004 - 15:24 #9
De er aktiveret (ellers er der et rødt kryds på dem)
Avatar billede halifax Nybegynder
21. november 2004 - 15:41 #10
Har du været på  www.usbman.com ?
For om muligt at finde en forklaring der. Klik evt. i venstre side på Windows XP og/eller ALi. Ser ud som du har ALi chipset, right?
Avatar billede haverslev Novice
21. november 2004 - 20:29 #11
Jeg undrer mig over, at du får Adgang Nægtet, når du vil slette dine usb enheder.
Du er 100% sikker på du er logget på med administarator rettighed ?
Avatar billede lille_o Nybegynder
28. november 2004 - 00:40 #12
ja der er jeg
Avatar billede halifax Nybegynder
28. november 2004 - 01:22 #13
Se, det var svar til haverslev på indlæg ovenfor. Men...
har du været på www.usbman.com og klikket på ALi under Chipset i venstre side. Du har åbenbart dette chipset. Måske er der "guldkorn" at hente - til dit noget specielle problem.
Avatar billede lille_o Nybegynder
28. november 2004 - 16:06 #14
ja jeg har været der, men jeg kunne ikke finde noget der kunne hjælpe mig
Avatar billede haverslev Novice
28. november 2004 - 17:49 #15
Har du opdateret dit bundkort/chipset ?

Hent programmet EVEREST Home Edition v1.51 som giver en masse oplysninger om din pc.
Start Everest, klik på Motherboard, klikke på chipset i toppen står chipsettes navn og kør derefter ned i bunden af siden, der står hentning af driver via producentens hjemmeside.
http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3

Eller skriv herinde, hvilket bundkort du har - Navn/type nr. osv. så finder vi nok en driver, der passer til det. ;)
Avatar billede lille_o Nybegynder
02. december 2004 - 15:20 #16
Mit bundkort er et :ECS p4s5a/dx+
Her lidt data fra på min pc : SiSoftware Sandra

Processor
Model : Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.40GHz
Speed : 2.39GHz
Performance Rating : PR2629 (estimated)
Type : Standard
L2 On-board Cache : 512kB ECC Synchronous ATC

Mainboard
Bus(es) : ISA AGP PCI USB i2c/SMBus
MP Support : No
MP APIC : No
System BIOS : American Megatrends Inc. 07.00T
Mainboard : ECS P4S5A/DX+
Total Memory : 511MB DDR-SDRAM

Chipset 1
Model : Silicon Integrated Systems (SiS) SiS645DX CPU to PCI Bridge
Front Side Bus Speed : 4x 133MHz (532MHz data rate)
Total Memory : 512MB DDR-SDRAM

Video System
Monitor/Panel : Plug and Play-skærm
Adapter : NVIDIA GeForce2 MX/MX 400

Physical Storage Devices
Removable Drive : Diskettedrev
Hard Disk : ST3120026A
Hard Disk : ST320413A
CD-ROM/DVD : PHILIPS CDRW48A
CD-ROM/DVD : cd-rom-drev

Logical Storage Devices
1.44MB 3.5" (A:) : N/A
Hard Disk (C:) : 18.6GB (9.6GB, 51% Free) (FAT32)
Harddisk (F:) : 111.8GB (54.4GB, 49% Free) (NTFS)

Peripherals
Serial/Parallel Port(s) : 2 COM / 1 LPT
USB Controller/Hub : USB-controller (Universal Serial Bus)
Keyboard : Easy Internet Keyboard
Mouse : Logitech-compatible Mouse PS/2

MultiMedia Device(s)
Device : MPU-401-kompatibel MIDI-enhed
Device : Standardspilport
Device : C-Media AC97 Audio Device

Printers and Faxes
Model : Lexmark 3200 Series ColorFine

Operating System(s)
Windows System : Microsoft Windows XP Professional Version 5.01.2600  Service Pack 1

Network Adapter(s)
Network Drivers Enabled : Yes
Adapter : Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC #3
Avatar billede haverslev Novice
02. december 2004 - 21:24 #17
Mener ikke der er noget at hente, da USB2 understøttes osv.
http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Products/ProductsDetail.aspx?DetailID=39&MenuID=0&LanID=0

Prøv at fjern alle dine tilsluttede usb enheder fra computeren.
Syntes nemlig du har ufattelig mange usb controllere ?
Prøv at starte i Fejlsikret tilstand (tryk F8 under opstart) når den er oppe at køre:
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering
fjern Usb contollerne og USB rodhub - en efter en, start fra bunden af.
Genstart i normaltilstand og se om ikke den installere usb igen.

Du kunne også install. SP2, men udfør lige nedenstående først:
Hent og installer programmet Spybot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
og opdatere det, kører programmet ved at klikke på "Check for problems". Den finder helt sikkert en del "snavs", hvis det er første gang, det bliver kørt på pc`en.

Det Spybot finder af "snavs", klikker du på "fix selected problems", klik "Yes" og der vil komme grønne flueben udfor hver enkelt linie, efterhånden som den "fixer" dem.
Der kommer så en boks "XX antal fixed" - Klik OK.
Herefter klikkes på knappen "Immunize" i venstre side, og den checker alle "bad products", klik på "+ imunnize", og du kan lukke programmet spybot.

Kør en tur med denne:  http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.
Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
Avatar billede lille_o Nybegynder
05. december 2004 - 16:21 #18
Jeg takker mange gange for den tid der er brugt på mit problem.
Nu er der jo snart jul og jeg får ikke rigtigt tid til at sidde foran skremen ret meget mere i år, så jeg deler points ud nu

Jeg skriver senerer om det virkere

Endnu en gang mange tak
(og en god jul)