Avatar billede abnesher Nybegynder
18. november 2004 - 10:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hi8-bånd med kopibeskyttelse??

Hej,

Jeg er ved at hjælpe en kammerat med overspille hans gamle hi8-bånd til PC'en så de kan brændes ud på DVD. Til formålet har vi købt en lille boks (NorthQ) som skal sidde mellem kamera/video og PC. Alt dette fungerer udemærket....når vi optager FRA videoen med almindelige VHS-bånd.
Problemet opstår når vi forbinder kameraet (Indeholdende de førnævnte Hi8-bånd). 7-8 sekunder inde i overspilningen (capture), stopper programmet og fortæller os at der er kopibeskyttelse på båndet. Selv når vi brugere videoen som mellemled mellem PC og kamera, opstår dette problem.
Af programmer bruger vi et lille enkelt program, der er indeholdet i driverne til NorthQ, samt WinDVD som fulgte med.

For at prøve at løse problemet installerede vi en trial af både Pinnacle studio og Adobe Premiere, men ingen af disse programmer vil capture hverken kamera eller video (Har det noget at gøre med, at de programmer kun kan capture fra digitale enheder?)

Har nogen forslag til programmer, som evt. vil ignorere denne kopibeskyttelse? (Lidt latterligt at der er kopibeskyttelse på private optagelser, men der er jo nok en mening med det)
Avatar billede screem_brille Novice
18. november 2004 - 13:39 #1
Der er en fejl et eller andet sted, for HI8 bån har ingen kopibeskyttelse (af samme grund som du selv nævner), fejlen kan være at der er støj på vertikal signalet fra videokameraet og det vil opfattes som kopibeskyttelse (det er den metode Macrovision virker)
Avatar billede norbert Nybegynder
18. november 2004 - 13:40 #2
Har du prøvet evt. at kopiere fra et andet hi8-kamera? Evt. digitalt?
Avatar billede abnesher Nybegynder
18. november 2004 - 13:52 #3
Hmmm jeg må lige prøve at se om jeg kan skaffe et andet kamera, men jeg tror det bliver svært. Hvis vi nu siger at der er støj på vertikalsignalet (aner ikke hvad DET betyder ;)), hvad kan jeg så gøre for at løse problemet? Er det simpelthen bare en defekt i kameraet, der ikke kan løses uden større kirugisk indgreb? (Jeg bruger forresten composite stik...skal jeg prøve med S-video istedet?)
Avatar billede screem_brille Novice
18. november 2004 - 14:22 #4
Det vil være en stor fordel at benytte S-video udgangen istedet for, vertikal og horisontal signalet, er de to siganler der fortæller tvét (eller hvad modtager nu måtte være) hvilken linie der er tale om, og det er vertikal signalet som man synkroniserer op imod, derfor er det vigtigt at dette er iorden (dette var en meget simplificeret forklaring, så folk behøver ikke fortælle at der er flere ting jeg mangler at fortælle om, kender godt et video signals opbygning, men disse er ikke så vigtige for forståelsen)
Avatar billede abnesher Nybegynder
19. november 2004 - 07:34 #5
Hehe tusind tak for det simplificerede svar :) Så har JEG jo en chance for at forstå det. Nå, jeg vil lige prøve om ikke det går bedre med S-videostikket
Avatar billede abnesher Nybegynder
23. februar 2006 - 11:47 #6
Hmm prøver lige at lukke mine gamle spørgsmål. Ved ikke helt hvordan, så nu prøver jeg at svare selv og godkende det. Håber det er måden ;)