Avatar billede c_s_p Nybegynder
18. november 2004 - 10:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med symboler i Equation editor

Hej, jeg har et problem med equation ediotor.

Når jeg vil skrive noget, får jeg "paraplydrinks" og andre sjove figurer istedet for symbolerne. Nogen der kan hjælpe med dette problem.
Jeg har prøvet at ændre nogle af skrifttyperne, men har ikke kunne få det til at virke. Måske skal jeg have installeret en symbol font?
Avatar billede levich Nybegynder
18. november 2004 - 10:57 #1
Når du har startet eqution editor og er klar til at skrive, skal du i menuen øverst vælge "typografi" og sætte flueben ved "matematisk".

Hvis der allerede er det, skal du anvende følgende fremgangsmåde: http://support.microsoft.com/kb/q167958/
Avatar billede c_s_p Nybegynder
18. november 2004 - 11:02 #2
Jeg mangler symbol fonten, hvor kan jeg finde den henne?
Avatar billede levich Nybegynder
18. november 2004 - 11:10 #3
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;314960. Følg procedure i afsnittet der hedder "Tilføjelse af nye skrifttyper".
Avatar billede levich Nybegynder
18. november 2004 - 11:15 #4
Du kan finde fonte her: search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=fonts%2Bsite
Avatar billede c_s_p Nybegynder
18. november 2004 - 11:15 #5
Så virker det igen, tak :-)
Avatar billede levich Nybegynder
18. november 2004 - 11:16 #6
Avatar billede levich Nybegynder
18. november 2004 - 11:17 #7
Jeg har også lært noget. Prøv lige at se de her fonte: http://www.fontsearchengine.com/cgi-bin/csvsearch.pl?search=symbol&method=exact, hvis man er interesseret i kemi eller biologi.