Avatar billede ibka Novice
17. november 2004 - 19:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dos Program i XP

Jeg har Navision i dos version Navigator som jeg vil afvikle i Windows XP. Når jeg starter op kommer følgende besked:Et program har forsøgt at få direkte tilgang til harddisken, hvilket ikke understøttes.... kan så vælge mellem Luk og Ignorer. Klikker på ignorer, programmet virker men computeren bliver enormt laaangsom. Hvordan får jeg det til at virket nogenlunde ok
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2004 - 19:31 #1
Startende med Windows NT og op til Windows 2000/XP, tillader operativsystemet ikke at software tilgår hardware direkte. Det skal gå gennem Windows. Programmer der tilgår harddisken direkte kan ikke bruges under ovennævnte operativsystemer.
:-)
Avatar billede ibka Novice
17. november 2004 - 19:39 #2
Programmet virker fint i f.eks Windows 98. Hvad med den funktion - kør dette program i kompatilibitetstilstand for Windows 98. Tænkte om det måske hjalp med nogle af disse indstillinger
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2004 - 20:17 #3
Windows 98 bygger på DOS, så der er der ikke nogen problemer. Windows NT og opefter tillader IKKE at hardware tilgåes direkte. Kan du "skrue" på din Navigator, og bede den bruge DOS kald? Så vil det nok virke.

Hvis din Navigator kan køre, men Windows er langsom, så prøv at starte Navigator, fra en prompt, med denne kommando:

start /low "Naviagator .exe fil"

Gamle DOS programmer har det med tilrane sig alle resurser.

:-)
Avatar billede ibka Novice
18. november 2004 - 00:56 #4
Tja, så må du nok hellere smide et svar
Avatar billede ibka Novice
22. november 2004 - 00:35 #5
spørgsmålet skal jo afsluttes, og når du ikke vil lægge set svar hvad gør man så