Avatar billede magisteren Nybegynder
16. november 2004 - 21:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skyd på en akademiker...Feedback på website

Min side er tænkt som en statement (i form af et personligt CV) på at magistre også godt kan komme op fra bøgerne og ud over rampen, når det handler om at sælge sig selv...

Spørgsmål -
Sælger siden mine kompetencer og hvad er den umiddelbare opfattelse/oplevelse, når man kigger rundt på siden? - stinker den langt væk eller efterlader den et professionelt indtryk?

Se siden på http://www.magisteren.dk/
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2004 - 21:09 #1
Den er udemærket, men annoncerne fra Google trækker meget ned.

Uden dem ville jeg synes du var sluppet meget godt fra det, måske ikke den store grafiske godtepose, men et brugbart og ordinært (på den positive måde!) site.
Avatar billede magisteren Nybegynder
16. november 2004 - 21:19 #2
Tak for den hurtige respons!

Hvordan trækker Google annoncerne ned?
Hvad er indtrykket i øvrigt - oser siden af et personligt CV eller er der andet, der træder mere markant frem og overdøver dette?

Venlig hilsen,
Magisteren
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2004 - 21:27 #3
Jamen annoncerne trækker ned fordi det er annoncer på et personligt website.

Det vil i mine øjne altid sende et billede af useriøsitet, da det kan tolkes som et forsøg på at tjene penge på den trafik der tilfældigvis dumper forbi. Hvad det vel også er :D

Jeg synes det personlige CV gemmer sig lidt i mængden, det første jeg læste var f.eks. om SEO.
Avatar billede krogsager Nybegynder
16. november 2004 - 21:29 #4
Jeg synes det er en flot side, som med det afdæmpede design signalerer professionalitet.
MEN er enig med el barto i, at Google-delen virker malplaceret! Er der nogen speciel grund til den er med?
Havde lidt svært ved at læse anbefalinger, men det hjalp jo da jeg dobbelt-klikkede på dem, men det skulle du måske nævne. (Har ikke været det hele igennem så måske står det et eller andet sted).
Avatar billede s_u_m_s_a_r Nybegynder
19. november 2004 - 17:03 #5
Umiddelbart syntes jeg ikke at siden ligner et CV. Især, som de andre også nævner, er google annoncer virker meget malplaceret - især hvis sidens primære formål er at promovere digselv..

Jeg ville forsøge at gøre siden mere grafisk interessant.

Mvh.

Ras
Avatar billede jakoba Nybegynder
29. november 2004 - 13:07 #6
3 pasbilleder af dig selv ?  lidt selvcentreret, kumme du evt opnå den samme (gode) mørke blok i designet på en anden måde (fx med sidebilder af dine emneområder).

lidt uenig med de hvide striber tilhøjre for. Striberne som sådan er OK, men:
a) Hvorfor går øvertte stribe helt hen og støder ind i billedet tilvenstre? lidt margin tak (ellers får du bare et øje stukket ud:)
b) Hvorfor stopper striverne så læmge før sidekanten tilhøjre? umotiveret.

god sideopdeling med de skiftende baggrundfarver, reklameblokken tilhøjre kunne godt tåle noget mere margin.

Generelt er siden pæn og akademisk, med den sedvanlige akademiske mangel på evne til at begrænse sig i forordet. Der står for meget på den forside, bare fordi du har en køkkenvask behøver den ikke nødvendigvis blive omtalt der.

I din metatags kan du så tage køkkenvasken med, men også et par kommentarer der:
webdesigner  >> skrot bøjningsendelser 'webdesign' er bedre. Men prøv a se hvormange hits Google giver på det ord, du skal være ret exceptionel for at det nytter.
søgemaskineoptimering >> pas på sammensatte ord. skriv det hellere seperat, dels er det danske sprog på vej væk fra sammen satte ord, dels kan kun få skrive sådan en smøre uden en stavefjel, bedre chancer med ordene hver for sig.

mvh JakobA