Avatar billede donjensen Nybegynder
16. november 2004 - 18:48 Der er 7 kommentarer

Lyd men intet billed.

Alt har fungeret perfekt, lige intil det ikke gjorde det længere.
Jeg bruger ACE mega codec Pro, som har virket fint, men når jeg skal afspille video (mpeg, divx, stream: ALT) kommer der kun lyd. Jeg har prøvet at afinstallere Ace....virkede ikke.....jeg har prøvet at installere det igen.....virkede ikke.......jeg har prøvet at afspille med WMP, PowerDVD, RealPlayer, you name it, det virker ikke.

Har også prøvet at gendanne fra tidligere tidspunkt, men det virker heller ikke.

Mit styresystem er Windows XP Pro, uden SP2, og jeg bruger WMP ver.10.

Jeg vil helst undgå at skulle geninstallere hele l*****, men ved at det er en mulighed.
Avatar billede c-holst Novice
16. november 2004 - 20:15 #1
prøv dette

afinstaller alle dine codecpakker, og alt hvad du har installeret af playere med mere.
genstart og læg din xp cd i drevet og kør denne komamndo via kør.
sfc /scannow
husk  mellemrum før /
tjekker og retter vigtige systemfiler

reinstaller nu powerdvd, og divx og ac3filter evt xvid og hent dette program
http://www.headbands.com/gspot/ som kan fortælle dig hvilke codec du evt mangler for at afspille en given film. Dette codec søger du så efter via google

hold dig fra codecpakker, da de fleste indeholder meget du ikke har brug for, incl en masse spyware med mere.
Avatar billede nva Praktikant
17. november 2004 - 08:11 #2
Prøv at bruge denne fremviser. Den er suveræn til næsten alle typer film.
http://www.videolan.org/vlc/
Avatar billede nva Praktikant
23. november 2004 - 15:22 #3
Hvordan går det ?
Avatar billede donjensen Nybegynder
23. november 2004 - 15:45 #4
Jeg har ikke rigtigt haft tid til at teste det endnu.....jeg overvejer kraftigt at geninstallere det hele, da jeg nu har fået en dvd-brænder. Det vil være lidt lettere at lave en backup af mit færdige system så. Skal nok vende tilbage.
Avatar billede c-holst Novice
24. november 2004 - 06:43 #5
Glæder os til at høre resultatet. Men prøv at få det til at fungere uden de codecpakker Det er ikke nødvendigt!
Avatar billede m.stigsen Nybegynder
23. december 2004 - 13:10 #6
Fjern codecs pakken helt!

Følg denne guide!

http://www.p2pguide.com/codec_guide_dk.html

Så virker det garanteret!
Avatar billede c-holst Novice
31. januar 2005 - 21:32 #7
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten