Avatar billede Slettet bruger
16. november 2004 - 15:03 Der er 51 kommentarer og
1 løsning

Geforce 3 TI200 opfører sig mærkeligt

Når jeg prøver at køre 3dmark 2003 genstarter pc, samme gentager sig når jeg prøver at spille Panzers, men 3dmark 2001 kan godt køre, hvad er der galt?

ECSk7s5a
Xp2000+
512 MB DDR pc2700
Audigy 2
Geforce 3 ti200 128 MB RAM
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2004 - 15:13 #1
Jeg kan godt spille Soldat og andre ikke 3D krævende spil
Avatar billede che0ps Nybegynder
16. november 2004 - 15:13 #2
hmm.. måske pga varme, eller fordi der er en driver som ik er installeret ordentligt ? har du opdateret din drivere til grafikkortet.. og hvor langt når den ?
Avatar billede che0ps Nybegynder
16. november 2004 - 15:15 #3
Så li din sidste besked.. måske er det dine drivere så. eller ram... hvor langt når den når du prøver 3D spil ?
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2004 - 15:15 #4
Jeps, har installeret Nvidia og directx 9 uden problemer, det er lige i starten, spillet starter ikke engang
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2004 - 15:16 #5
Eller det starter, men den genstarter øjeblikkeligt
Avatar billede hozz Nybegynder
16. november 2004 - 15:16 #6
Det kunne godt lyde som et varmeproblem. det er vel også ved at være et "ældre" kort?

Men prøv først at afinstallere og geninstallere dine drivere
Avatar billede freehelp Praktikant
16. november 2004 - 15:17 #7
Er dine chipset drivers installeret og har du servicepack på din maskine?

Spillene den går udaf er lovlige?
Avatar billede freehelp Praktikant
16. november 2004 - 15:20 #8
Er alt som det skal være omkring mine spørgsmål kan du prøve dette:

Hent

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot

Installere dem>opdatere dem>kør dem

Fjern det de finder og sig til hvis de finder noget?

Hent

http://lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1

Installere det>indunder PC>sensor og tjek varmen.

Ellers tjek den i BIOS som er den mest sikre temp aflæsning!
Avatar billede che0ps Nybegynder
16. november 2004 - 15:30 #9
Normalt er den temp i Everest MEGET dårlig og passer som vinden blæser ! og spyware burde ikke kunne få en computer til og ganstarte, derfor jeg siger det er varme eller drivere..
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
16. november 2004 - 15:31 #10
HVad har spyware lige med at gøre ens comp ikke kan køre hårde grafik spil`??? de tvil jeg godt se dokumenteret!!!!
Avatar billede freehelp Praktikant
16. november 2004 - 15:32 #11
Øhhh har du spyware på din maskine kan de uden problemer væreskyld i maskinen vil virke ustabil og lukke aplikationer og spil ned.
Avatar billede freehelp Praktikant
16. november 2004 - 15:33 #12
Tja everst er nu okay at tjekke temp på. Problemer med at tjekke temp i bios, er at når man lukker maskinen ned for at se temp i bios vil den allerede være faldet et x antal grader
Avatar billede freehelp Praktikant
16. november 2004 - 15:37 #13
Grunden til spyware kan lukke spil ned, er at flere spyware bl.a kan være resourse krævende og dermed tage den power spillet skal bruge. Dette vil resultere i shut down.

Burde du også vide che0ps
Avatar billede che0ps Nybegynder
16. november 2004 - 15:39 #14
ja som du selv siger så kan spyware lukke programmer.. men som du undlader siger du ik noet om at den ik lukker computeren, fordi det skal være MEGET extremt hvis du skal få den til og lukke pga det.
og hva er det fede li ved at Everest viser 10grader forkert eller du genstarter så hurtigt du kan ? tror nu stadigvæk mest på Bios'en altså hvis den er opdateret..
Avatar billede freehelp Praktikant
16. november 2004 - 15:43 #15
Om bios er opdateret har da intet med om den viser temp korrekt at gøre!

Oh nej det skal IKKE være extremt hvis spyware skal lukke en maskine ned.

Hvad angår BIOS så ved du ved hvor hurtigt en CPU når 90 grader i visse tilfælde ikke.

Nummer et er jo klart at kunne testet temp når maskinen spinder
Avatar billede che0ps Nybegynder
16. november 2004 - 18:31 #16
Om bios er opdateret har da intet med om den viser temp korrekt at gøre?
jo det har MEGET med det at gøre.. du kender godt Ferdinand :P da vi flashede hans for at kunne clocke den så faldt hans cpu 10grader.. så derfor skal man være sikker på at den bios man har ik har fejl, og det er der mange der her i standard bios'en.. altså hvis man køber tidligt udkommende mb's..
jeg har aldrig været ude for en compuer går ned af spyware, eneste de kan gøre er at æde ram og drille computerens drift.. men ik køre den i sink, noget af det eneste der kan gøre det er virus og hardware der ik passer sammen eller ander konflikter.
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
16. november 2004 - 19:26 #17
Spyware har stadig ikke noget at sige om den køre ordenligt om så du har 52 toolbars og 16 andre og 2.000.000 cokies.. maskinen ville satdig ikke lukke spil ned og da slet ikke genstarte compen...

Hvis du har en viruskiller og firewall er det nok.. men ja spyware kan gøre din comp langsommer og også gode at have inde.....

Men jeg er ked af at sige det men jeg har lige haft lige det samme problem bare med mit 9800pro kort... jeg kunne også køre 3Dmark 01 og overhovedet ikke 03 eller 05.. kunne ikke spille doom rome total war eller noget.. eller jo engang i mellem kom jeg i gemmen... Jeg måtte formatere mit windows... jeg have prøvet alt... 5 forskellige driver... afinstaller dem i fejlsikker stilstand... boot op igen og installer...

Men problemet er at dine driver er så fucked at de nok ikke kan redes og de ligger og overlapper hinanden... men prøv at

start op i fejlsikker tildstand.
afinstalere driver til dit grafikkort under tilføj og fjern programmer
genstart
installere driver igen...

Hvis den så stadig gør det er der ikke så meget andet at gøre ind at smide windows ind igen.....
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2004 - 19:32 #18
Problemet er at jeg har netop geninstalleret windows xp og installeret de nyeste Nvidia drivere + directx,der kan IKKE være rester i systemet, så enten bliver mit GF for varmt, men hvorfor kan det så køre 2D uden problemer?

Kender nogle et "light" 3D spil, jeg kan prøve med om 3d overhovedet virker?
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
16. november 2004 - 20:53 #19
Der kan have været gået noget galt under installation af driver eller windows og måske endda dx9... så jeg ville nok lige prøve igen og så se hvad der sker for den skal da ikke blive mærkelig af en geninstallation..

Det lyder lidt mærkeligt... og du har installeret utillities til bundkortet?? chipsset agp driver osv???
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2004 - 21:02 #20
hmm, agpdriver, hvor finder jeg sådan en?, jeg har et ECS k7s5a bundkort og en Athlon XP200+ , jeg tror ikke jeg har en cd...
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2004 - 22:55 #21
Nu har jeg installeret AGP driver og hele svineriet, men den gør det stadig, feks når jeg skal spille revolt, så loader den lidt, og så kan man høre at enten hden , grafikkortet eller CPUens blæser stopper,PC genstarter uden blå skærm og starter igen når BIOS er loaded.
Er der ikke strøm nok til at trække lortet, og i så fald ,hvorfor er det pludselig et problem nu?
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
17. november 2004 - 08:16 #22
Det kunne godt være din strømforsyning et stået af.. har du ikke mulighed for at prøve med en andne , for at se om den så stadig gør det? men de plejer at lugte hvis de står af... men kender du ikke noget du lige kan låne en af bare lige for at prøve...
Avatar billede freehelp Praktikant
17. november 2004 - 08:21 #23
Spyware har stadig ikke noget at sige om den køre ordenligt om så du har 52 toolbars og 16 andre og 2.000.000 cokies.. maskinen ville satdig ikke lukke spil ned og da slet ikke genstarte compen...

Hvis du har en viruskiller og firewall er det nok.. men ja spyware kan gøre din comp langsommer og også gode at have inde.....

-----
_smoelf_ vil du vædde??
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
17. november 2004 - 09:01 #24
Ja Det vil jeg sq godt... jeg har venner der har minus styr på ad aware og der kan gå halve år mellem jeg køre en spyware på deres maskiner og de går sq aldrig ned eller lukker nogte over hovedet...
Avatar billede freehelp Praktikant
17. november 2004 - 09:06 #25
Du siger altså at en PC ikke vil få problemer med at køre trods spyware?
Avatar billede freehelp Praktikant
17. november 2004 - 09:33 #26
spyware alene kan få dine programmer til at gå ned!
Avatar billede espersen Novice
17. november 2004 - 09:47 #27
du skal også installere dine chipsæt-drivere ! - de er mindst lige så vigtige som VGA-drivere
Avatar billede freehelp Praktikant
17. november 2004 - 09:48 #28
Avatar billede misereor Nybegynder
17. november 2004 - 09:54 #29
Citat Smoelf:
"Spyware har stadig ikke noget at sige om den køre ordenligt om så du har 52 toolbars og 16 andre og 2.000.000 cokies.. maskinen ville satdig ikke lukke spil ned og da slet ikke genstarte compen..."

Det er da et held for dig at man ikke skal bestå en køreprøve for at måtte bruge en PC...
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
17. november 2004 - 10:05 #30
Den kan blive langsommer og det er sq det.... jeg ha rset en maskine der kunne Køre SWG EQ med 23K filer som a adware fandt og den have ingen problemer over hovedet... og det var endda kun en p4 2Ghz kan ikke lige huske grafikkortet 512mb ram.. og man kunne endda spille 2 accounts på den... Og det er en maskine der er på nette 12-16 timer i døgnet.. Og den kunne køre alt det den skulle og mere til...

Uden at lukke noget ned eller genstarte
Avatar billede freehelp Praktikant
17. november 2004 - 10:09 #31
Derfor kan du da umuligt generalisere og sige dette aldrig vil påvirke din maskine!

Hvorfor tror du der er så meget påstyr omkring spyware/malware o.s.v.
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
17. november 2004 - 10:23 #32
De kan blive langsommer og blocke din IE og så noget lort men det har da stadig ikke noget med at gøre den lukke compen ned... eller lukker spil....
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
17. november 2004 - 10:26 #33
Jeg har også set en der lukket internet forbindelsen totalt og da den blev fjærnet døede compen... men satdig ikke noget at gøre den denne fejl...
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
17. november 2004 - 10:28 #34
fjernet even /smile
Avatar billede freehelp Praktikant
17. november 2004 - 10:37 #35
CITAT:
Spyware kan forårsage pop-up vinduer (bl.a. porno) samt få dine programmer til at gå ned.
CITAT SLUT

http://www.spywareinfo.dk/#/htm/spyware.htm

Men hun tager nok bare fejl :-)
Avatar billede freehelp Praktikant
17. november 2004 - 10:38 #36
Men opretter som jeg skrev tidligere så skal du installere chipset drivers!
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
17. november 2004 - 10:44 #37
Spyware kan forårsage pop-up vinduer (bl.a. porno) samt få dine programmer til at gå ned.??????????

KOM DER NOGET POP-UP I FEJL MEDDELSEN? nej godt så er det ikke det... eller self. er det jo det.. det kan jeg godt se
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
17. november 2004 - 10:46 #38
Når jeg prøver at køre 3dmark 2003 genstarter pc, samme gentager sig når jeg prøver at spille Panzers, men 3dmark 2001 kan godt køre, hvad er der galt?

Der står jo en helt masse om pop ups det kan jeg godt se....

Find lige en spyware der dræber din comp når du køre 3D spil!!!!!
Avatar billede freehelp Praktikant
17. november 2004 - 10:46 #39
Opgiver at overbevise dig...

Siger jo ikke der kommer en pop op vel!

Skriver spyware KAN få programmer til at gå ned.

Nok spam herfra
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
17. november 2004 - 10:49 #40
CITAT
      Ændret startside

      Reklame som popper op i tide og utide.

      Din hastighed på Internettet kan forringes betydeligt. Al Spywaren bruger hele            din båndbredde.

      Du får mindre diskplads – Spyware optager plads.

      Din ydelse forringes mange gange betydeligt, for der skal bruges mange ressourcer, på at sende informationer tilbage til ejeren af Spywaren.
CITAT slut

Og det her jo en masse med 3D spil at gøre det kan jeg jo godt se, og endnu mere når alt andet virke /pffffffffffff
Avatar billede freehelp Praktikant
17. november 2004 - 10:57 #41
Rolig nu Martin - det er usundt for blodtrykket
Avatar billede espersen Novice
17. november 2004 - 11:02 #42
Nogen der har tænkt på at hjælpe "bilingual" ?  - hold lige fokus på at hjælpe ham!

Enhver PC bør være spywarefri.

1. installér de  chipsæt drivere !
2. rens maskinen for spyware m.v. /brug SpyBot og AdAware herfra : www.spywarefri.dk/pakken.htm

SpyBot og AdAware tager det meste ; men ikke alt hvis du er hårdt angrebet.
Avatar billede freehelp Praktikant
17. november 2004 - 11:04 #43
Ganske som jeg startede med at skrive ja :-D
Avatar billede perhaps Nybegynder
17. november 2004 - 11:55 #44
En ganske sjov tråd.

Jeg har lige været så "heldig" at en arbejdskollega, der normalt ikke betragter spyware som noget farligt, fjernede spyware (måske newnet). Det efterlod ham med et skrivebord totalt fri for ikoner og proceslinje. Han kan altså kun nå frem til et skrivebord. Jeg kan altså ikke lade være med at grine lidt af ham, for nu siger han at "det ville computeren have gjort alligevel. Det har ikke noget med spyware at gøre"  og så skete det lige efter at han havde fjernet spyware og det er en tilfældighed siger han. *G*

Åh nej, men jeg tror på at om 2-3 år så er der nogen som er blevet klogere. Men de skal altså lige have en gang newnet eller about:blank eller fickenistgeil først. Og jeg glæder mig hver gang der er en som ikke mener at spywaren er noget særligt farligt skidt virkelig får sådan noget snavs. Bagefter er det normalt én mere som er blevet lidt klogere.

Ha' en fortsat god dag allesammen
Avatar billede freehelp Praktikant
17. november 2004 - 12:17 #45
Bulls eye
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
17. november 2004 - 12:46 #46
Espersen

Det er vi jo også igang med men det sidste jeg skrev var han nok lige skulle prøve en anden strømforsyning siden har han jo ikke skrevet så jeg ville lige lave lidt sjov.. med Freehelp... /smile...

Perhaps
Ja han fjernet spyware og der skal man jo selv se efter hvad den fjerener for de smadre sletter til højre og venstre uden rigtigt at se sig om hvad det egenlig er de fjerner.. Ligesom du kan installer windows og  adaware kan finde 70 filer som den ikke syntes ska lvære det og nej skal de måske ikke alle sammen ben de har været brugt til noget... Det er en masse forprogrammeret navne og extentions de ikke vil godtage og de nsyntes de skal slettes... og ja i 90% af gangene er det ok bare at slette men langfra altid... jeg seltter aldrig noget ud over cokies uden lige at kigge hvor det høre til på stien..
Så det har da ikke noget med spyware at gøre me nsweeper han brugte der er noget crap..
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2004 - 11:39 #47
Men hvorfor skulle en strømforsyning pludselig stå af?, min pc er spywarefri så det har intet med det at gøre.
Er der nogen muligheder for at checke om 3D sektionen på grafikortet er røget?
Avatar billede freehelp Praktikant
18. november 2004 - 11:43 #48
Du kan stessteste kortet med en benchmark

ALT i en PC kan pludselig stå af
Avatar billede espersen Novice
18. november 2004 - 11:56 #49
er chipsæt drivere installeret ??
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2004 - 12:05 #50
Ja, ´VIA 4in1 er installeret, og hvorfor kan den godt køre 3dmark 2001 men ikke 2003?
Avatar billede freehelp Praktikant
18. november 2004 - 12:09 #51
Der siger jeg pas!
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2004 - 13:05 #52