Avatar billede heavyhenning Nybegynder
15. november 2004 - 22:24 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kryptere jeg mit netværk?

Jeg har lige købt et access point. Hvis Jeg ikke kan kryptere netværket med softwaren, er det så andre muligheder...? og i såfald hvilke..?

Jeg har stofanet med modem som er koblet til access point.
Linksys wap11 v2.9
Avatar billede buran Nybegynder
15. november 2004 - 22:55 #1
Et Linksys Wap11 Access Point har 128-bit HardwareWEP Suppot...så kan du jo krypterer forbindelsen mellem din computer og dit access point.
Men jeg ved ikke om det var det du mente...det er ikke lige se hvad dit spørsmål faktisk er.
Avatar billede heavyhenning Nybegynder
15. november 2004 - 22:58 #2
Mit spørgsmål er vist mere kryptisk end min com :)

Jeg savner en brugsanvisning til at kryptere en ovenstående kombination af hardware.

(Den cdrom jeg har fået med virker ikke. Den kan ikke finde mit access point, så kan de lade sig gøre uden cdrom'en.)
Avatar billede buran Nybegynder
15. november 2004 - 23:07 #3
Jeg tror du man finde det du har brug for her:
http://www.linksys.com/products/product.asp?prid=157&scid=7
Avatar billede buran Nybegynder
15. november 2004 - 23:12 #4
Det vil nok også være en god ide at sætte restriktioner på hvilke mac adresseer den kan bruge dit access point
Avatar billede heavyhenning Nybegynder
15. november 2004 - 23:16 #5
hvordan gør jeg det sidste..?

Ang. hjemmesiden så virker det ikke, de henviser til den samme software som jeg har fået med access point'et. Og dette kan jeg ikke få til at virke... Softwaren kan ikke finde noget AP på mit netværk.

Så jeg tænkte på du kendte en alternativ måde at kryptere mit netværk på.
Lige nu er der ingen kryptering, dvs. alle der kommer inden for AP'ets rækkevidde kan logge på.
Avatar billede buran Nybegynder
15. november 2004 - 23:24 #6
Det kan du helle ikke uden at få forbndelse til dit access point....
Og jeg kan ikke komme i tanke nogen måde at lukke folk ude fra dit netværk som ikke kræver ændringer i opstæninger på dit access point
Avatar billede ranglen Nybegynder
15. november 2004 - 23:27 #7
Har du kigget i den user guide, som du kan hente fra buran's link?

Jeg tør næsten vædde med, at routeren har et webinterface, hvor du kan sætte det hele op.
Avatar billede heavyhenning Nybegynder
15. november 2004 - 23:28 #8
Jeg har ingen router.. jeg har kun et access point
Avatar billede ranglen Nybegynder
15. november 2004 - 23:58 #9
jeg har lige smugkigget i manualen, den skal konfigureres gennem usb-porten.. har du den tilsluttet?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
16. november 2004 - 00:09 #10
kan du hverken finde det via USBopsætning eller via SNMP-opsætning
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
16. november 2004 - 00:12 #11
jeg har netop for et par timer siden installeret WET11 (en bro) fra linksys, og der kunne den første PC ikke finde enheden, men så satte jeg bare stikket i en anden, og den kunne (den første søgte og søgte, og meldte at der ikke var nogen enheder tilstede)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
16. november 2004 - 00:14 #12
her til almindelig inspiration, men det er først når du er kommet i kontakt med den. handler om sikkerhed http://www.videnskabsministeriet.dk/fsk/div/itsoejlen/sikkerhedtraadlos.pdf
Avatar billede ranglen Nybegynder
16. november 2004 - 00:38 #13
Og lad dig nu ikke narre af alle de andre "sikkerhedsforanstaltninger" du kan lave. Det eneste som beskytter dig mod hackere er krypteringen.
Avatar billede heavyhenning Nybegynder
16. november 2004 - 09:01 #14
Mit access point er wireless så den med stikket gåt nok ikke, men jeg har hørt fra flere, at et access point ikke kan køre uden en router.

ligenu har jeg stofanet mth. modem og et wireless access point. min ip addresse er dynamisk.
Avatar billede heavyhenning Nybegynder
16. november 2004 - 09:03 #15
Det er noget med, at jeg kun har en ip-addresse fra stofa, men både access pointet og com skal have en, når jeg kører med ovenstående hardware.

Kan det virkelig passe??
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
16. november 2004 - 13:04 #16
jeg er ikke helt med. du kan sagtens sætte et AP op til at hente IP-adresse dymanisk, men den skal have en ipadresse. så, ja, begge netværksenheder skal have hver sin ipadresse, netværket skal jo kunne se forskel på dem.
der hvor kæden hopper af er at jeg ikke helt kan se for mig hvor det er du vil hen. er det rigtigt forstået at du har een PC, som har trådløst netkort, som du vil have på din stofanet?
det tror jeg ikke umiddelbart kan funke, men er ikke sikker
Avatar billede heavyhenning Nybegynder
16. november 2004 - 14:14 #17
det kan det sikkert heller ikke...

Jeg bytter skidtet og køber en router i stedet for. så skulle det fungere..

Men tak for jeres ulejlighed..

Jeg ved ikke lige hva jeg skal gøre med de udbudte point..?
Avatar billede buran Nybegynder
16. november 2004 - 14:30 #18
da du selv har løst problemt, er det vel remeligt at du selv for de points
Avatar billede heavyhenning Nybegynder
16. november 2004 - 14:33 #19
Det er store ord fra en eXpert.. tak for det.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
16. november 2004 - 23:59 #20
jeg tror du bliver glad for den løsning, god fornøjelse