Avatar billede gchris5 Praktikant
15. november 2004 - 20:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Linux og BSD Distributioner lige nu

Jeg har ikke lige fulgt med i laaang tid..

Så hvad findes der af Linux og BSD distributioner for tiden, som vel og mærke er gratis......

Hvad er forskellene for tiden og hvad er godt og skidt?

Gerne links til download sider..
Avatar billede buran Nybegynder
15. november 2004 - 23:04 #1
Prøv at kigge på:
http://distrowatch.com/

Jeg er selv helt vidt med Gentoo Linux....men det er ikke sikket det er en god ide nok du ikke har fulgt med i laaang tid.
Mandrake og Fedora er et godt bud hvis den skal være linux, dem går man aldrig helt galt i byen med :)
Avatar billede gchris5 Praktikant
16. november 2004 - 11:45 #2
Hmmm....

Det er godt nok længe siden jeg har set så lidt respons på en 100 points spr.

Men ellers kommer spørgsmålet lidt af at jeg sidst legede med redhat 8 og nu kan se at de ikke forære deres udgave af Linux væk mere... så vidt jeg kan se. Jeg var/er derfor interesseret i at vide hvad der er gratis nu...SUSE skulle også tage penge for deres? Eller er det kun når man køber den med mediekit?
Avatar billede buran Nybegynder
16. november 2004 - 13:35 #3
fedora er den del at redhat der stadig ar gratis, så hvis du kunne lige redhat skal tage fedora
http://fedora.redhat.com/

suse linux personal er også gratis:
http://www.suse.com/us/private/download/ftp/personal_iso_int.html
Avatar billede gchris5 Praktikant
16. november 2004 - 18:13 #4
Findes der ikke ældre udgaver, der kan downloades?

SUSE 7.3/8.0/8.1
Redhat 7.0/7.1/7.2.7.3/8
Mandrake 8.2/9.0

Skal bruge dem til noget test oven på en vitual maskine...
Avatar billede buran Nybegynder
16. november 2004 - 18:24 #5
Avatar billede buran Nybegynder
16. november 2004 - 18:35 #6
Avatar billede buran Nybegynder
16. november 2004 - 18:49 #7
RedHat alle stabile version (tror jeg)
ftp://ftp.redhat.com/pub/redhat/linux/
Avatar billede buran Nybegynder
20. november 2004 - 20:59 #8
Jeg synes enelig det var rimeligt hvis jeg fik nogen points nu....
Avatar billede gchris5 Praktikant
21. november 2004 - 21:07 #9
Har lige været i kbh. nogle dage!

Men ellers synes jeg HELT SIKKERT du har gjort dig fortjent til de 100

;o)