Avatar billede jespernielsen Nybegynder
15. november 2004 - 08:30 Der er 1 løsning

Opsætning af Firewall i D-Link DI-704P

Jeg har købt en D-Link DI-704P og prøver nu at få firewall-funktionen i den til at fungerer korrekt, så jeg kan komme på internettet.

Som standard har den to "default"-regler i firewall'en der hhv. tillader al trafik fra LAN til alle destinationer og forbyder al trafik fra WAN og til alle destinationer. Så burde det jo betyde at man kunne komme på nettet, men var beskyttet mod angreb fra WAN, men ak nej: Jeg kan ikke komme på nettet.

Så har jeg prøvet at slå den regel der forbyder WAN-indgang fra, og så kan jeg godt komme på, men så er der jo ingen beskyttelse :-(

Nogen der ved hvordan firewall'en skal opsættes korrekt?
Avatar billede jespernielsen Nybegynder
28. december 2004 - 22:29 #1
Routeren havde åbenbart en default-indstilling der blokker de mest almindelige porte...det stod der bare ikke noget om i manualen :-(

Lukker spørgsmålet selv.