Avatar billede cafo Nybegynder
14. november 2004 - 13:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ansøgning til et ønske job!

Hej jeg vil gerne have noget hjælp til min ansøgning, jeg har søgt mange job her i år, dog uden at få nogen af dem. Jeg har skrevet en ny ansøgning hver gang jeg har søgt et job. Så er det at jeg tænkte på at det måske kunne hjælpe at få jer til at hjælpe mig..

Her kommer et udsnit af annoncen:
Som IT superbruger bliver du ansvarlig for:
Opbygning af nye produkter i systemet.
Tilretninger af produkter i systemet.
Implementering af årlige kørsler og reguleringer.
Udbygning af servicen til vore kunder bl.a. stå for opbygningen af NICE – Web.
Deltagelse i koordinationsmøder og udviklingsprojekter sammen med vore partnere.
Analysere vore data gennem udtræk fra systemet og efterfølgende bearbejdning af data.
Sikre at al IT-udvikling sker i tæt samarbejde med de øvrige funktioner i selskabet.
Vi forventer, du har arbejdet intenst med ITmindst på superbruger niveau, og gerne i forsikringsbranchen.
At du har lyst til at arbejde i en mindre organisation, hvor mulighed for indfl ydelse er stor.
At du er i besiddelse af gode samarbejdsevner og kan lide at arbejde i et travlt miljø.
Hvis du er interesseret i en af stillingerne, og mener du kan leve op til de menneskelige og faglige krav der er stillet, glæder vi os til at modtage din ansøgning.......
Avatar billede cafo Nybegynder
14. november 2004 - 13:29 #1
Her er min ansøgning:
XXXXXXXXXXXXXXX A/S
xxxxxxxvej 29
XXXX XXXXXXXXX

Svendborg, d. 14. november 2004
ITsuperbruger
Jeg søger stillingen som IT superbruger

Kort fortalt om mig selv – er jeg en mand på 28 år der arbejder i børnehaven Børnehuset på Thurø. Det er dejligt livsbekræftende at arbejde med børn men jeg ønsker at komme videre i et job indenfor IT, da det er her jeg længe har ønsket at gøre brug af mine evner.
Jeg ønsker mig et udfordrende job, et job hvor jeg kan få lov til at være med til at sørge for Jeres systemer virker og er opdateret og samtidig et job hvor jeg kan bibeholde kontakt med mennesker.

De erfaringer jeg har, mener jeg bestemt at kunne bruge i Jeres branche. Specielt i jobbet hos Jer, hvor jeg bl.a. kan være med til at give Jeres virksomhed en venlig og effektiv betjening overfor brugere og andre der kommer i kontakt med afdelingen.

Jeg er kendt for at være engageret – både når jeg arbejder selvstændigt og som del af et team. Min ordenssans får jeg dagligt ros for!
Jeg er meget positiv og åben og min personlighed gør, at det at være serviceminded og fleksibel falder mig helt naturligt.

Jeg er overbevist om at jeg kan bidrage positivt med min arbejdskraft, både hvad angår det arbejdsmæssige men også med min personlige væremåde.

Håber I har fået lyst til at tale nærmere med mig og ser frem til at høre fra Jer.

Med venlig hilsen

xxxxxxxxxx

Vedlagt: CV, Udtalelse.

CV
Personligt:
Navn: xxxxxxxx xxxxxxx
Adresse: xxxxxxxx., 5700 Svendborg
Cpr. nr.: xxxxxxx
Mobil: xxxxxx
Tlf., arbejde: xxxxxxxx
E-Mail: Mail
Civilstand: Samlevende med XXXXXXX gennem 8 år.
Ansat hos Airland (Speditionsvirksomhed i Kjær & Kjær A/S, Svendborg)

Uddannelse:
• 1993: Afsluttet 10. klasse på Hømarkskolen i Svendborg
• 1993-94: Svendborg Tekniske Skole, Levnedsmiddel afd. 1. og 2. skoleperiode
• 1994-96: Specialarbejder ved ”Kurt Hansen Projekt.”
• 1996-99: Pædagogmedhjælper i børnehaven ”Kastanjen”
• 1999-: Pædagogmedhjælper i børnehaven ”Børnehuset”

Kurser:
• Html
• Content management system (Synkronweb)
• Førstehjælpskursus
• § 9 Sikkerhedskursus
• Livredderkursus

Fritid:
• Programmør og webmaster for www.sfb.dk, www.boernehuset.com , www.carlsminde.com
• Assistent for www.tagibyen.dk 2002
• ”IT-Supporter” for private og mindre virksomheder
• Grafisk design/hjælp til mindre virksomheder.
• Sælger af Content Management Systemet WPS

Projekter:
• Integration af computer + netværk til både børn og personale i Børnehuset.
• Brugervenlighed på hjemmesider projekt www.bedstpaanettet.dk

Tekniske færdigheder:
• Html, asp
• Macromedia: Dreamweaver, Homesite, Flash
• Adobe: Acrobat, Acrobat Distiller, Aftereffects, Illustrator, Indesign, Imageready, Photoshop,
  GoLive
• Microsoft: 95/98, 2000, ME, XP, Officepakken XP, PowerPoint, FrontPage
• McAfee: Viruscan, Personal firewall
• Lotus Notes, SmartSuite
• Symantec: SystemWorks
• Opbygning, klargørelse, vedligeholdelse, test, fejlfinding af computere
• Opsætning af lokale netværk
Avatar billede htmlkongen Novice
14. november 2004 - 15:30 #2
Synes da det ser godt ud det der! Kommer ind på mange punkter, bl.a. fritid osv. Jeg har fundet et link her som måske kan give dig endnu mere inspiration, og måske udvide den :) Håber du kan bruge det :D http://eksperten.dk/spm/369100
Avatar billede kenp Novice
14. november 2004 - 20:59 #3
Personligt syntes jeg slet ikke du fanger mig, hvis det var mig du sendte den ansøgning til! du svare jo slet ikke på det som annoncen ligger op til!

Jeg kan jo se at du kan en masse ud fra dit CV, så integrer det noget mere i din ansøgning.
Avatar billede cafo Nybegynder
16. november 2004 - 18:06 #4
kigger på det! tak indtil vidre
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2004 - 18:59 #5
hmm.. tror du ikke at firmaet er ligeglad med om du kan førstehjælp eller at du har deltaget i et livredderkursus...

Du burder, efter min mening, reviderer din ansøgning, så der kun er nødvendige oplysninger i denne.

Jeg vil også stærkt anbefale dig at kigge lidt på din tegnsætning.
Avatar billede fpnovell Nybegynder
17. november 2004 - 00:12 #6
>>> wicez >>> Du har en væsentlig højere fejlhyppighed og begår væsentlig grovere fejl end der er i cafos ansøgning.

Se her:

"Du burder, efter min mening, reviderer din ansøgning, så der kun er nødvendige oplysninger i denne."

Man kan også diskutere om "efter min mening" skal opfattes som en indskudt sætning eller ej. Man kan sagtens undvære de to kommaer, der omslutter den. Det vil gøre sætningen enklere. Grammatisk og kommunikationsmæssigt er der intet der taler for, at indføre sætningen indskudt og derved opdele sætningen unødigt.

Men find i hvert fald dine to uhyre skæmmende stavefejl!
Nå, ikke?

Det ville være kønnnest at skrive din sætning således:
"Du burde efter min mening revidere din ansøgning, så der kun er nødvendige oplysninger i denne."

Og med en endnu mere korrekt verbum-bøjning vil den se således ud:
"Du bør efter min mening revidere din ansøgning, så der kun er nødvendige oplysninger i denne."

Venligst
fpnovell
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2004 - 06:59 #7
men det er ikke mig der leder efter et job.

desuden er mine fejl trykfejl, og jeg læser ikke mine indlæg igennem igen, da alle jo forstår hvad jeg skriver!