Avatar billede jakob12345 Nybegynder
13. november 2004 - 13:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fryser under opstart

Jeg har lige fået samlet en ny computer, og når jeg så starter den op kører den self test og vil finde ide drev osv.
Den finder godt nok også en HDD på primary master, men så skriver den:
Primary Master:  [en masse "tilfældige" tal og bogstaver"
                Ultra-DMA-mode-5  S.M.A.R.T. Capable and status OK

og så sker der ikke mere.
Jeg har prøvet at pille ide kablet ud, og så kan den godt gå videre.
Det er et ASUS P4S800D bundkort
Hvad er der galt og hvordan får man den til at virke??
Avatar billede mazey Praktikant
13. november 2004 - 13:57 #1
Er du sikker på at dine drev er korrekt installeret... det lyder som om du har eks. 2 master drev på samme ide...
Avatar billede jakob12345 Nybegynder
13. november 2004 - 14:01 #2
Der er kun et enkelt drev på primary ide kabel, som er den HDD jeg har nævnt.
Jeg har også prøvet med et andet ide kabel og der sker det samme :-(
Avatar billede mazey Praktikant
13. november 2004 - 14:02 #3
Prøv at gå  i bios og se hvad den er sat til at skulle søge efter, evt. loade defaults... hvis du ikke har et floppy drev sat til kan det være derfor den hænger.. så det skal deaktiveres (hvis du ikke har et)
Avatar billede jakob12345 Nybegynder
13. november 2004 - 14:25 #4
IDE controllerne er sat til AUTO
Jeg har prøvet at slå diskette drevet fra (selv om der sidder et i)
Jeg har også slået SATA controlleren fra, og det gider stadig ikke virke :-(
Avatar billede mazey Praktikant
13. november 2004 - 14:53 #5
Og det eneste du har sat til ide er én harddisk?.... prøv evt. at resette bios
Avatar billede jakob12345 Nybegynder
13. november 2004 - 14:56 #6
det er kun den ene IDE HDD der er sat til og jeg har også prøvet at sætte bios til default. Det er meget mystisk, men kan det evt. være HDD'en der er gået i stykker?
Avatar billede mazey Praktikant
13. november 2004 - 15:11 #7
Det vil jeg ikke mene.... den finder jo disken fint og S.M.A.R.T siger også status ok, så nej, jeg mener ikke det er harddisken, men nok nærmere dit board.. (desværre)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. november 2004 - 16:03 #8
prøv at sætte disken til lba
Avatar billede jakob12345 Nybegynder
13. november 2004 - 16:05 #9
lba?
Avatar billede jakob12345 Nybegynder
24. april 2005 - 00:58 #10
lukker