Avatar billede johnbr Seniormester
12. november 2004 - 11:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke surfe p.gr. af min firewall

lige pludselig kan jeg ikke komme ind på nogen som helst hjemmeside p.gr. af min firewall(Norton). når jeg deaktiverer den, virker det hele igen, men det er jeg jo også lidt utryg ved??

hvad er der sket
Avatar billede peterjuul Nybegynder
12. november 2004 - 11:48 #1
Du har nok sat sikkerheden lidt for højt. Har du sikret at Internet Explorer har lov til at kontakte internettet? Det gøres i en funktion i firewall, der hedder noget i retning af "Program kontrol"
Avatar billede johnbr Seniormester
12. november 2004 - 12:03 #2
Jeg har sat sikkerheden til standard, og jeg kan ikke finde nogen steder, hvor jeg kan ændre, hvad internet explorer må??
Avatar billede aco Nybegynder
12. november 2004 - 14:56 #3
Avatar billede aco Nybegynder
12. november 2004 - 14:58 #4
Hvis den kommer og siger siden ikke kan vises, så prøv at trykke igen.
Avatar billede johnbr Seniormester
12. november 2004 - 16:12 #5
Hej den vil ikke åbne, ligemeget hvor mange gange jeg trykker!!
Avatar billede aco Nybegynder
12. november 2004 - 17:26 #6
Undskyld, dårligt formuleret fra min side.
Du er nok nødt til at slå FW fra hvis du ikke kan komme på nettet med den aktiveret.
og så trykke på linket, det er en knowledgebase hos Norton du kommer ind på, der er en opskrift på hvordan man kan sætte sin fw til default.
Avatar billede johnbr Seniormester
12. november 2004 - 18:24 #7
Jeg har selvfølgelig slået min firewall fra, ellers kunne vi jo ikke kummunikere, men den vil alligevel ikke åbne dit link
Den åbner bare en blank side hver gang
Avatar billede aco Nybegynder
12. november 2004 - 19:36 #8
OK, det er selvfølgelig rigtigt, jeg har kopieret det ud så du kan se det :

Restoring the default firewall rules in Norton Internet Security or Norton Personal Firewall 2004

Situation:
This document explains how to reset the firewall rules to the defaults in Norton Internet Security 2004 (NIS), Norton Internet Security Professional 2004 (NIS Pro), or Norton Personal Firewall 2004 (NPF).

Solution:
To restore the default firewall rules, follow the steps in the section "To restore the default firewall rules." Optionally, if you only want to reset the rules for Internet-Enabled Programs, then follow the step in the second section, "To manually reset the firewall rules for Internet-Enabled Programs."

To restore the default firewall rules (the originally installed rules)

Download the ISRLRSTR.EXE file to the Windows desktop.
On the Windows desktop, right-click the downloaded file and click Copy.
Navigate to the NIS, NIS Pro, or NPF install directory. The default locations are as follows:
NIS: C:\Program Files\Norton Internet Security
NIS Pro: C:\Program Files\Norton Internet Security Professional
NPF: C:\Program Files\Norton Personal Firewall
Right-click the folder, and then click Paste.
Double-click the Isrlrstr.exe file. This resets your firewall rules to the defaults. No message or confirmation appears.

The following section describes how to reset your Internet-enabled program rules. These rules are not the same as the general firewall or Trojan horse rules that the above file restores. Follow the steps below to reset the Internet-enabled program rules.

To manually reset the firewall rules for Internet-Enabled Programs
Open NIS.
Click Personal Firewall.
Click Configure.
On the programs tab check "Turn on Automatic Program Control" if unchecked.
Click on the first item in the Manual Program Control list.
Press Ctrl+A on your keyboard, this will select all program rules.
Click Remove.
Click Yes to the warning message.
Click OK to close any open windows.
Re-create your program rules by running the program scan, or as the alerts pop up.
Avatar billede aco Nybegynder
12. november 2004 - 19:37 #9
Avatar billede johnbr Seniormester
12. november 2004 - 21:17 #10
det er godt nok en hård nød at knække. jeg har hentet ovennævnte fil og lagt den ind. jeg har slettet alle regler og til sidst geninstallerede jeg Norton pakken, men det virker stadigvæk ikke.

Når jeg aktiverer Firewallen, så er der lukket!!!
Avatar billede johnbr Seniormester
13. november 2004 - 10:44 #11
Nu er det da helt galt. jeg har to computere i et lokalt netværk og nu gør den anden computer pludselig det samme???
Avatar billede johnbr Seniormester
05. januar 2005 - 17:45 #12
hej aco
giv mig lige et svar
Avatar billede aco Nybegynder
05. januar 2005 - 19:10 #13
Jeg kommer til at tænke på om det kan være noget virus der måske driller
Formaterede en gang en maskine og installerede xp. Den sad på en bredbåndsforbindelse. på den helt rene maskine efter første opstart var der sasser. prøvede på en anden maskine med en anden bredbånd og der var ingenting.
Bare en tanke ??? Det kunne jo være et eller andet eksternt der forhindrer dig i at bruge norton. Nu er det jo snart længe siden og du har sikkert løst det selv.