Avatar billede mads_ks Nybegynder
11. november 2004 - 21:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mit Grafikkort bliver for varmt.

Hey alle....

Har et lille problem med at mit grafikkort bliver for varmt, og computeren "fryser" og det eneste man kan gøre er at slukke den. Jeg VED at det er fordi at grafikkortet bliver for varmt. Kører jeg en grafikkort test, som fx 3DMark, og sætter fingrene på kortet får jeg næsten brandvabler (overdrevet). Det er et GeForce Ti4200 med 128MB, 8x AGP, og er ca 2 år gammelt. Jeg har monteret en ny køler, og skiftet kølerpasta. Den nye køler er en Thermaltake der er beregnet til når man overclocker sit grafikkort, men det har jeg IKKE. Kortet er som da jeg fik det, udover blæserskiftet.

En der ved hvad jeg kan gøre ved det?
Avatar billede hozz Nybegynder
11. november 2004 - 21:26 #1
hvis den ikke blev for varm før du satte den nye køler på, har du helt sikkert monteret den forkert. Du har måske brugt for meget kølepasta? Der skal kun et lille tyndt lag på. så den liiige dækker
Avatar billede hozz Nybegynder
11. november 2004 - 21:27 #2
nåh ja - du skal også huske at fjerne den gamle kølepasta, f.eks. med en smule sprit
Avatar billede mads_ks Nybegynder
11. november 2004 - 21:30 #3
Jeg har ikk puttet for meget på, og jeg gjorde den ren inden, og jeg satte den anden blæser på FORDI DET BLEV FOR VARMT...
Avatar billede hozz Nybegynder
11. november 2004 - 21:47 #4
ok. Så må der jo være noget galt, enten med kortet, eller med temperaturen inden i dit kabinet... Du skriver at du har haft hånden på mens den kørte, og det kræver jo at kassen er åben... streg det problem... Kører du de nyeste drivere? Jeg ved den er svær at sluge, men når kortet er 2 år gammelt kan det godt skyldes at det simpelthen er ved at stå af (selv om det ikke er så sandsynligt). Måske det kunne hjælpe at underclocke det en smule?
Avatar billede mads_ks Nybegynder
11. november 2004 - 21:50 #5
Hmm... Ja siden er af hele tiden, og ellers er der 5x 80mm blæsere i kabinettet. Jeg har prøvet med adskillige drivere, og i flere forskellige computere. Det har hele tiden haft det problem med at fryse. Det er bare blevet oftere. før i tiden var det en gang om månden, ca.
Har aldrig prøvet at overclocke, men hvad ville det hjælpe? Havde egentlig regnet med at der var en der sagde det modsatte :)
Avatar billede hozz Nybegynder
11. november 2004 - 21:50 #6
læs evt. denne tråd:
http://forums.devhardware.com/archive/t-25878
- Han har præcist samme problem
Avatar billede mads_ks Nybegynder
11. november 2004 - 21:53 #7
Okay... prøver at kigge på det... Mange tak for det =) Men håber der er flere der skriver, og evt. ved hvad jeg kan gøre.
Avatar billede hozz Nybegynder
11. november 2004 - 22:07 #8
Det lyder meget som om det ville hjælpe at UNDERclocke det lidt (bemærk den subtile forskel :p). Hent Rivatuner:
http://www.guru3d.com/rivatuner
og kør det lidt ned, måske 20 mhz, også på rammene. Det er ærgerligt at skulle køre det langsommere, men det er da billigere and at købe nyt
Avatar billede mads_ks Nybegynder
11. november 2004 - 22:25 #9
=) Jeps... takker mange gange for det.. vil prøve at UNDERclocke det i morgen :P
Det første link du ga.. pyha... 1000 løsninger, og fandt vist aldrig ud af hvad der hjalp... udover at købe et 9800pro... <-- Har jeg ikk lige penge til.
Avatar billede hozz Nybegynder
11. november 2004 - 22:38 #10
smider lige et svar, hvis underclocking virker ;)

ellers siger du bare til, så må vi jo se hvad der ellers er af muligheder, selvom jeg ikke lige umiddelbart kan komme på noget.
Avatar billede mads_ks Nybegynder
21. oktober 2007 - 16:15 #11
Det er vist på tide her bliver lukket :) Kan sq ikke huske hvad jeg gjorde, men hozz får point :)