Avatar billede axelgaard Nybegynder
11. november 2004 - 18:34 Der er 11 kommentarer

Ændre stien til et billede

Hej,

Jeg sidder med et stort dokument med mange billede. Der er sket det at nogle af billederne ikke længere vises, kun omridset og et lille rødt kryds oppe i venstre hjørne kommer til syne.
Selve billedet ligger stadig på sin plads i mappen sammen med selve word-filen, som det altid har gjort.
Er det muligt at rette stien i worddokumentet således at word igen kan finde dette billede?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. november 2004 - 18:36 #1
Slet billedet fra dokumentet og indsæt det igen *S*
Avatar billede axelgaard Nybegynder
11. november 2004 - 18:44 #2
Jeg nævnte at det var et stort dokument af den grund at det ikke lige lader sig gøre at slette billedet og sætte det ind igen - det er for mig umuligt at få billedet til at have samme "formatering" så alt teksten udenom, og på efterfølgende sider ikke flyttes... det var meget nemmere hvis det er muligt at ændre stien til billedet, eller på anden vise redigere billedet uden at flytte/slette/skalere det.
11. november 2004 - 19:10 #3
Er billederne indsat med kæde til billedet?

Standard i Word er, at billedet bliver kopieret ind i Word-dokumentet.
11. november 2004 - 19:14 #4
Hvis billederne er indsat med kæde til billedfilerne, kan du se et {INCLUDEPICTURE.....}-felt i stedet for billedet, hvis du taster Alt-F9.
11. november 2004 - 19:17 #5
Hvis der er {INCLUDEPICTURE.....}-felter i dokumentet kan du bruge Erstat-funktionen til at udskifte stien til billederne, mens feltkoderne bliver vist.

Er billederne derimod kopieret ind i dokumentet er der ikke noget at gøre, så må du indsætte dem igen.
12. november 2004 - 15:08 #6
Hvordan går det?

Er du kommet videre med problemet?
Avatar billede axelgaard Nybegynder
12. november 2004 - 15:56 #7
Ikke alle billeder er sat ind med "include picture", kun små tegn og advarselsikoner. De billeder som mangler er oftest dem som er kopieret ind :(
Avatar billede victor-1 Nybegynder
12. november 2004 - 16:50 #8
Du må vist gå den tunge vej og indsætte dem alle igen.
Surt show :-(
12. november 2004 - 17:12 #9
Hvis billederne er kopieret ind i dokumentet er der ingen sti at opdatere. Billederne skal indsættes igen.

Ved du hvordan problemet er opstået?
Avatar billede axelgaard Nybegynder
12. november 2004 - 17:42 #10
Aner ikke hvad problemet kommer af, desværre. Der er dog enkelte billeder hvor stien umiddelbart er korrekt, men billedet alligevel ikke vises. Jeg løste dette således:
Stien var {INCLUDEPICTURE "mappe1/vietato.tif"}
Mappen var forkert da den var blevet omdøbt, men med korrekt mappenavn virkede det stadig ikke. Jeg fjernede mappenavnet helt og voila, så var billedet på plads :)

Men de fleste af dem som mangler skal indsættes manuelt :(
Avatar billede victor-1 Nybegynder
12. november 2004 - 17:52 #11
Jeg er ikke sikker, men problemet kunne måske løses ved, at kopiere word-dokumentet med alt hvad dertil hører over i en ny mappe og derfra åbne det.
Det vil selvfølgelig gå ud over billederne med fast sti, men her må du så overveje hvad der er nemmest.