Avatar billede bez Nybegynder
10. november 2004 - 21:57 Der er 6 kommentarer

Amd Athlon 1200@800Mhz

Hej,

Jeg har et ECS K7S5A rev. 3.1 med en AMD Athlon 1200+ cpu i.

WCPUID siger

Internal clock 796.61
System clock 66.38
System bus 132.77
Multiplier 12

Uanset hvilken bios (officiel/uofficiel) jeg bruger, så vil computeren ikke boote med andet end 12x66.38 = 800 mhz..

Er der nogen som ved hvad man kan gøre for at få clock'en op på 100??

Der er umiddelbart ikke mulighed for at jumpe på mobo, og ændringer i BIOS har ingen effekt..

Jeg har prøve med cheepobios, honeyx, sidste officielle 030811, 020206 mmm..
Avatar billede halifax Nybegynder
10. november 2004 - 22:21 #1
Hedder dit bundkort rev. 3.1 eller rev. 3.1b?
Kunne du ikke lige fortælle, hvilken User manual du ville vælge fra dette dite - i forsøg på at hjælpå dig
http://www.ecsusa.com/downloads/manual_k7s.html
Avatar billede bez Nybegynder
10. november 2004 - 22:24 #2
Iflg. min manual er det det 3.1a og jeg ville vælge 3.x/3.1 som umiddelbart svarer overens med min manual..
Avatar billede bez Nybegynder
10. november 2004 - 22:27 #3
det mystiske er, at iflg. manualen side 10, så vil boarded autodetektere CPU clock freq. n system bus. You may be able to change these settings on the mainboard.. ..men jeg kan ikke se nogen steder hvor man kan ændre det på boarded..
Avatar billede halifax Nybegynder
10. november 2004 - 23:05 #4
Tjaa..  hvis det virkelig er det bundkort er der ikke meget at komme efter hvad jumper angår.

I BIOS er der kun CPU PnP Setup Page. Er det virkelig en AMD 1200 er der disse muligheder:
CPU ratio 12, CPU Frequency 100  =  1200MHz
eller
CPU Ratio  9, CPU Frequency 133  =  1200MHz

Har du prøvet bege muligheder?

Mærkeligt boardet går ned og kører med en system clock på 66.
Avatar billede bez Nybegynder
10. november 2004 - 23:25 #5
Yes - det er det mobo og det er den cpu.. ..den har kørt 1200mhz i en anden puter..  Jeg kan ikke ændre cpu ratio, men jeg har prøvet cpu freq. 133.. ..ingen forskel.. ..stadigvæk 800mhz..  ..anyway jeg har nu prøvet at skrive til ecsusa/help så under alle omstændigheder får du da tak for at have henledt min opmærksomhed på denne site..  ..så håber jeg blot, at de kan hjælpe..
Avatar billede halifax Nybegynder
10. november 2004 - 23:44 #6
CPU Ratio setting, også kaldet multiplier, er låst i selve CPU'en. Så den skal køre med en systembus på 100, (eller FSB 200) for at nå de 1200MHz.

Igen, det mærkelige er at boardet går ned på 66Mhz systembus. Det burde det slet ikke kunne ifølge manualen.
Derfor spurgte jeg aller øverst nærmere til rev. nr. Det skulle vel ikke vise sig at være et andet modelnr. af K7S5A?

Hvilket PCB nr. har det? Burde stå på kortet. Ud fra det kan du finde seneste original bios via dette site
http://www.ecsusa.com/downloads/bios.html