Avatar billede tobiasj Nybegynder
08. november 2004 - 14:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Internet går ned efter kort tid

Jeg har for nyeligt købt en ny computer og prøver at få min ADSL forbindelse til at virke på den, men jeg har desværre et stort problem.

Efter kort tid (2-10 min.) stopper browseren (Firefox) med at virke, den prøver ikke engang at finde siden, den skriver bare "done" nede i venstre hjørne og viser en blank side. Når der ikke er nogen forbindelse (og altså ikke den her mærkelige fejl) viser firefox normalt en besked om at den ikke kan finde webstedet, dette gør den ikke med den har fejl.

Jeg har selfølgeligt også prøvet Internet Explorer, og her virker internettet heller ikke, får her en "Siden kan ikke vises" fejl.

Det mærkeligt (synes jeg) er at jeg godt kan pinge internet sider efter at fejlen indtræffer, men ikke kan browse dem med mine browsere.

Computeren:
ASUS K8V-X (med onboard Marvell Gigabit netkort, jeg har installeret driverne der var med på CD)
AMD64 3400+
1024MB RAM
Windows XP SP2 (fuldt opdateret idag)
Symantec Antivirus Corporate Edition 8.1
osv. osv...

ADSL forbindelsen:
512/128 fra TDC.
2 Dynamiske IP'er

Jeg har også en anden lidt ældre computer (som jeg skriver på nu). Den virker fint med internettet.

Så vidt jeg kan se kan det enten have noget med netkortet på bundkortet at gøre, eller også mine software instillinger at gøre.
Jeg har også prøvet at sætte et andet netkort i computeren og der opstår samme fejl, så om det er netkortet tror jeg ikke rigtigt. men hvem ved :-).

Hvis der er nogle der har oplevet det samme eller måske enda ved (eller har ideer til) hvordan dette problem kan løses vil jeg rigitg gerne høre fra jer :-)

Og hvis der er noget jeg ikke har oplyst som i gerne vil vide så sig endelig til.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. november 2004 - 00:18 #1
Uden at være sikker på om det er dit problem, synes jeg den skal undersøges for vira/spyware, om ikke andet, så for at udelukke det som mulig fejlkilde.

Følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker du Hijackthis og smider filen i en mappe, oprettet kun til den. Kør filen, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede tobiasj Nybegynder
09. november 2004 - 15:43 #2
Tak for dit forslag, men jeg fandt selv fejlen.
Det viste sig at jeg havde installeret nogle uofficielle drivere til det onbord Marvell netkort, og disse ikke kunne afinstalleres eller skiftes ud selv om jeg havde de originale drivere på CD.
Jeg formaterede computeren og lagde kun de originale drivere ind, og så virkede det :-).

Men igen tak for dit forslag.
Avatar billede tobiasj Nybegynder
09. november 2004 - 15:46 #3
Hmm, har experten.dk problemer med Firefox? - så vidt jeg kan se sker der ikke noget når jeg prøver at Acceptere svaret..
Avatar billede tobiasj Nybegynder
09. november 2004 - 15:48 #4
ahh, man skulle så lige markere navnet ude til højre før at Accepter knappen virkede, min fejl :-)
Avatar billede tobiasj Nybegynder
09. november 2004 - 15:49 #5
ja, altså til venstre mener jeg selvfølgelig :-)

puha, jeg er vidst lidt træt idag :-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. november 2004 - 15:52 #6
Det kører for dig *s*

Fint at du fik det til at virke :)