Avatar billede kim1277 Nybegynder
06. november 2004 - 03:20 Der er 3 kommentarer

USB 2 for langsom

Kan det være rigitg at usb2 kan være op til 20-25 min. langsommere til at overføre samme mængde data (ca. 75 gb ) på en maskine frem for en anden. gigabyte bundkortet er det langsomme og asus det hurtigere, er der noget man kan gøre for at forbedre skidtet. På forhånd tak
Avatar billede bredker Nybegynder
06. november 2004 - 07:41 #1
det er nok mere noget andet hardware du skal kikke på
er cpuhastigheden og ram den samme
og køre harddiskene lige hurtigt , den skal jo lagre data i den fart de kommer
Avatar billede annikadk Nybegynder
06. november 2004 - 08:51 #2
er USB2-driverne indstalleret på begge maskiner?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. november 2004 - 11:08 #3
Da der sikkert er forskellige chip i de 2 bundkort, kan der sagtens være en sådan forskel, idet der så installeres forskellige drivere.
Men du skal lige være opmærksom på at hvis din test har gået på at skrive data fra den ene computer og læse dem fra den anden computer, kan der godt opstå en sådan forskel da der er forskel på hastigheden hvormed der læses og skrives til en harddisk.
Så hvis det er tilfældet skal du faktisk udføre testen igen, men denne gang den modsatte vej.