Avatar billede mannik Nybegynder
04. november 2004 - 20:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

undertext på film

Ja som overskriften siger så er jeg ude efter hvordan jeg kan få undertext frem på film, jeg har f.eks gæster fra udlandet og de har en film med som de ville vise, hjemme hos dem har de undertexter på men ikke på min pc, jeg anvender DivX afspiller. Så hvordan gør man det?
Avatar billede tobbersecondary Nybegynder
05. november 2004 - 06:11 #1
Hvis dine venner har haft undertekster på filmen tidligere betyder det at der sikkert ligger en fil med undertekster sammen med filmfilen. Den har sikkert endelsen .srt eller .sub. For at "vedhæfte" denne subtitle-fil skal du afspille din filmfil.
I din systembakke (nederste højre hjørne af skærmen) finder du (kun mens din player er aktiv) et blåt ikon med navnet DivXG400. Dobbeltklik på det.
En dialogboks fremkommer. Klik på fanebladet subtitles. Brows dig vej til din subtitle-fil via knappen under menuen in use.
Afslut med ok.
Avatar billede mannik Nybegynder
05. november 2004 - 07:28 #2
Jeg har ikke noget ikon i min systembakke for divx afspilleren, heller ikke mens filmen kører?
Avatar billede mannik Nybegynder
05. november 2004 - 11:11 #3
ok, det lader til at Divx afspilleren ikke understøtter undertekster, når jeg forsøger mig i win mediaplayer 10 så kommer der en fejl ved overførsel af codec, hvad gør jeg så?
Avatar billede tobbersecondary Nybegynder
08. november 2004 - 00:25 #4
Jeg ved ikke, hvilken codecs-pakke du benytter, men her er et link til den, jeg selv bruger. Den indeholder alle tænkelige divx-codecs:

http://www.free-codecs.com/download/SLD_Codec_Pack_PRO.htm

Afinstallér den codecpakke, du allerede benytter (via kontrolpanel). Installér SLD codec pack og følg derefter første anvisning igen.
Brug mediaplayer 10. Den understøtter ihvertfald det beskrevne forløb.