Avatar billede mknudsgaard Nybegynder
04. november 2004 - 18:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med messenger efter skift af router

Mjello

Jeg har lige fået en trådløs linksys router Linksys Wireless-G Broadband Router V2 WRT54G. Nu kan ingen af min maskiner komme på msn messenger. Det virker stadig fint på den gamle router, men det virker ikke på den nye, hverken trådløst eller med kabel.

Nogle forslag?
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2004 - 19:22 #1
her er noget der kan bruges vedr. portnumre der skal være åbne
http://www.microsoft.com/athome/security/protect/ports.mspx
Avatar billede mknudsgaard Nybegynder
04. november 2004 - 19:30 #2
Det kan bruges hvis man skal overføre filer via. msn, det har ikke noget med selve forbindelsen at gøre. Problemet er blevet endnu mere mystisk.....
Jeg kan slet ikke komme ind på microsoft-sider, dvs. nu ingen adgang til messenger, www.hotmail.com, www.msn.com osv. osv. osv.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2004 - 19:42 #3
prøv at se om du kan finde noget på disse sider, der skal være en sider med oplysninger til netværksadministratoren under hjælp, men jeg har ikke lige kunnet finde den
http://messenger.msn.dk/Help/Issues.aspx
Avatar billede mknudsgaard Nybegynder
04. november 2004 - 19:51 #5
pænt af jer, men problemet er jo ikke længere begrænset til messenger. Jeg kan slet ikke se nogle microsoft hjemmesider, jeg synes det dufter lidt af defekt router
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2004 - 19:53 #6
kan du slet ikke gå ind på nogle sider overhovedet f.eks. www.tv2.dk ??
Avatar billede mknudsgaard Nybegynder
04. november 2004 - 19:57 #7
jow det her er lidt for syret hvis du spørger mig. Jeg kan snildt gå på f.eks tv2.dk osv. osv. jeg kan pinge de fleste www.sider, men jeg kommer slet ikke i kontakt med noget som helst fra microsoft. Jeg er på min messenger på arbejde i øjeblikket, men derhjemme fatter den kegler. Jeg har terminal-klient kørende pt. uden problemer. Det er altså KUN MS sider og messenger jeg har problemer med. Har personligt aldrig set noget lignende før nu....
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2004 - 20:10 #8
det må være en anti MS router du har fået installeret :O)
Avatar billede mknudsgaard Nybegynder
04. november 2004 - 22:06 #9
okay nu har jeg fundet en løsning, hvor bizar den end måtte være virker den faktisk.... i min iver havde jeg slået firewall protection i routeren fra for at holde mest muligt åben, det skal man åbenbart ikke gøre på den her type router. Når jeg slår den TIL virker alt som det skal, men om jeg fatter hvorfor.....
Lukker emnet, tak for buddene ellers.
Avatar billede mknudsgaard Nybegynder
04. november 2004 - 22:06 #10
bleh