Avatar billede raffar Juniormester
04. november 2004 - 15:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Program til Prislister - Grafisk og Regnearks functionsdygtigt

Vi mangler et program, som lave o9g vedligeholde prislister.

Programmet skal have nogen af Excels kvaliteter, man skal for eksempel kunne lave et dokument på mange sider, men til gengæld skal vi bevare nogen af de grafiske kvaliteter vi går glip af, ved at stoppe med at lave dem i Quark.

Vi skal kunne lave billedfelter, som der skal kunne hentes billedmateriale ind i - eller der skal kunne 'pastes' billeder ind på dokumentet.

Vi skal kunne lave simpel grafik, f.eks. skillestreger, pæne kolonner, indsætte logoer, sidetal osv.

Jeg skal meget gerne kunne oprette vores talkolonner, så de kan justeres samlet (som i Excel), når en valuta ændres, eller alle priser opjusteres en vis procent.

Kan man lave noget sådant i InDesign f.eks.? Eller er Excel bare det eneste, hvor man også kan 'regne' inde i dokumentet?
Avatar billede supertekst Ekspert
18. november 2004 - 20:11 #1
Excel og Word kan udemærket arbejde sammen - således at pris-data ligger i Excel og bliver vedligeholdt der - mens pris-lister præsenteres i Word ved en programmeret overførsel fra Excel. F.eks. kunne pris-listen være baseret på en tabel.

MVH
Avatar billede raffar Juniormester
03. december 2004 - 19:38 #2
Takker for indlæg.
Okey - Det vidste jeg. Vi søger et program der er mere grafisk betonet, der samtidig har mulighed for at have et centralt sted hvor man opdaterer de priser der figurerer i prislisten.
Avatar billede raffar Juniormester
04. december 2004 - 14:49 #3
Smid et svar - så deler jeg nogle points ud!
Avatar billede supertekst Ekspert
06. december 2004 - 08:10 #4
OK - her er et svar.
MVH