Avatar billede jalte Nybegynder
04. november 2004 - 14:20 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Musik afspiller (til pc)

Ja:
Tænkte er der nogen der kan anbefale et godt program til at afspille sine musik filer(og stille op/søge funktion, ik bar en som winamp:). Bruger itunes nu, og det er egentligt også okay, bortset fra det kun kan spille mp3 og acc (eller hva apples hedder). Kunne godt tænke mig et program som ku spille de to formater og ogc (eller hva det hedder ogg) flac/flat (hva det hedder:) og wma.. Det ville også være rart vis det var lidt mere opdelt i albums..

Nogen der kender sådan et??

Jalte
Avatar billede jalte Nybegynder
04. november 2004 - 14:25 #1
det ville hellere ik gøre noget hvis programmet ku rippe musik :D
Avatar billede majsmarken Nybegynder
04. november 2004 - 15:55 #2
Avatar billede kalp Novice
04. november 2004 - 19:31 #3
http://www.downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=4058&sp=title
prøv den.. kan se på beskrivelsen vist ikke stemmer til produktet, men det er da et godt program i hvertfald som godt kan rippe.. er usikker på hvor mange formatter den kan afspille
Avatar billede jenst Nybegynder
05. november 2004 - 12:47 #4
Jeg vil bare lige sige at MS mediaplayer ikke kan afspille ogg - Flac eller aac. Den har det bedst med de formater som MS selv laver.

prøv med Winamp. Der er rigtigt mange gode plugins til winamp. dog har jeg aldrig set et til at spille flac flier med.
Avatar billede jalte Nybegynder
05. november 2004 - 16:58 #5
hmmmm wma ka jeg ik rigtigt bruge da jeg har rippet en mas i mine cder i aac og ogg og gider ik til at lav om.... winamp går da heller ik rigtigt, iværtifald ik bar sådan (hva plugin tænker du på?)... (men har nu sådan at mit winamp kan spil flac :D)
Avatar billede grav Nybegynder
06. november 2004 - 10:08 #6
Stille op/søgefunktion? Hvis du tænker på en playlist-funktion og en måde at organisere din musik på, så du f.eks. kan søge efter numre, så er Winamp stadig mit bedste bud. Du skal bruge de funktioner der hedder hhv. Playlist og Media Library (du får dem frem ved at højreklikke i WinAmp's vindue).
WinAmp understøtter også Ogg og FLAC (uden behov for at installere plugins svjv).
Som standard kan WinAmp også rippe musik. Dog ikke i mp3-format, der skal man have betalingsversionen.
Avatar billede kalp Novice
22. november 2004 - 11:38 #7
har du fundet ud af noget?
Avatar billede jalte Nybegynder
24. november 2004 - 15:53 #8
nej jeg har ik funsdet ud af noget :|... Har prøvet mediamonkey + nogle andre programmer uden succes.. Mediamonkey er egentligt okay, bortset fra det stiller mine albums op efter navn på album og ik efter kunstner. Og så stiller det ik min aac filer op, det kan sagens afspille men stiller dém ik op...

Winamp går heller ik, da det ik stiller albums op auto, men man ska side og lave playlist til dem alle sammen og det tar sq lang til med nogle 100 albums..
Avatar billede wickedd Juniormester
24. november 2004 - 15:57 #9
Prøv mit: http://bmp.users.whitehat.dk/getfile.php?mode=BMP&dversion=0.0.9%20Build%204A&version=E

Kan måske ikke alt det du søger, men den kan da afspille de fleste lydfiler.
Er stadig under udvikling.
Avatar billede grav Nybegynder
24. november 2004 - 16:40 #10
Hej Jalte. Det er en smule ignorantisk at sige, at WinAmp ikke kan det og det, når jeg netop har skrevet at det kan. :-/
Hvis du ikke kan gennemskue funktionaliteten (og det kan jeg sagtens forstå, WinAmp er den smule komplekst), må du gerne skrive det, så vil jeg gerne hjælpe dig med at få det til at virke.
Avatar billede jalte Nybegynder
24. november 2004 - 16:42 #11
hmmm jeg ka ik få winamp til det... hvordan gør du ??
Avatar billede jalte Nybegynder
24. november 2004 - 16:46 #12
wickedd nice nok program :)... men ik liiiige det jeg har brug for, har mer brug for et der sortere lidt mer i det hel.
Avatar billede jalte Nybegynder
24. november 2004 - 16:48 #13
hov nu har jeg fundet ud a det med winamp... kigger liiige på det :D
Avatar billede grav Nybegynder
24. november 2004 - 16:53 #14
For det første skal du have installeret WinAmp 5. Du kan hente den nyeste version på http://www.winamp.com.
Når du har installeret og startet WinAmp, skal du åbne Media Library (ML). Dette gøres ved at trykke Alt+L i WinAmp.
Så skulle den gerne åbne en guide, som viser dig hvordan du bruger ML, men jeg kan prøve at ridse op, hvordan man gør:
Teyk på Library knappen nederst til venstre og vælge Add Media ... Dernæst vælger du den mappe, hvor du har din musik til at ligge, hvorefter WinAmp prøver at organisere musikken.

WinAmp har forskellige metoder til at ordne musikken. Bl.a. kan den kigge på filnavnet, så hvis en fil hedder "Sting - Brand New Day.mp3" fortolker WinAmp det som en sang der hedder 'Brand New Day' og er skrevet af Sting.
Derudover kigger WinAmp også på det såkaldte meta-data. Det er information om musikken i selve filen. (I mp3-filer hedder det ID3-tags). I meta-dataen kan WinAmp på samme vis finde oplysninger om kunstneren, albummet, sangens nummer på albummet, årstal mm, men det kommer helt an på, hvordan du har rippet musikken.

Når WinAmp er færdig med at køre filerne igennem, katalogiseres musikken. Så hvis du prøver at trykke på Audio i venstre side af ML, dukker alle de albums, WinAmp har katalogiseret.
Du kan se et eksempel på det her:
http://betafunk.dk/winamp-lm.jpg

Håber det gav mening, ellers skriv :-)
Avatar billede grav Nybegynder
24. november 2004 - 16:54 #15
Og det var så i øvrigt
http://betafunk.dk/winamp-ml.jpg, der skulle have stået :-)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. november 2004 - 08:36 #16
Tips ang WinAmp:
Under instalation så fraklik [WinAmpAgent].
Når WinAmp bruges søger WinAmpAgent igennem internettet for info om netop det musik du afspiller lige nu.
Hvis du er MEGET interesseret i den funktion hver gang så la' den være; ellers spild af resourser...

Hvis du HAR fået den valgt så ka' den disables ved
[Start][Kør][Msconfig][Fanen start] afklik WinAmpAgent
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. november 2004 - 08:39 #17
WinAmp har også forbindelse til et hav af Internetradio stationer:
Jeg bruger tit "Radioseven" / http://www.radioseven.se/ - fin musik uden reklamer!
Avatar billede jalte Nybegynder
26. november 2004 - 16:18 #18
å
Avatar billede jalte Nybegynder
26. november 2004 - 16:19 #19
hov...

nå.. jo winamp ser ud som om det faktisk ka bruges.. og det har jeg haft hele tiden, lidt dumt at brug så meget tid på det :D.. nå men mange tak :D..