Avatar billede finntoft Nybegynder
04. november 2004 - 11:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VPN server bag linksys router

Hej Eksperter.

Jeg vil gerne kunne oprette en VPN forbindelse hjem til min computer.
Jeg bruger det det software som er i windows XP pro.
Jeg kan sagtens lave en VPN tunnel på lan siden. Men hvis jeg åbner alle portene i min router, til den pc hvor vpn serveren køre. Prøver at oprette forbindelse via wan, virker det ikke.

Hvorfor !?

På forhånd tak
Avatar billede ofd123 Nybegynder
04. november 2004 - 11:58 #1
problemet er nok at esp ikke kommer igemmen det skulle være nok at åbne for tcp/udp porte 1723 (pptp) 500 (isakmp) 4500(ipsec nat traversal)
Avatar billede finntoft Nybegynder
04. november 2004 - 12:02 #2
Den stopper ved "Kontrollerer brugernavn og adgangskode". Så kommer den med en fejlmedelse 721: Fjerncomputeren svarede ikke.

Hva kan problemet være?
Avatar billede finntoft Nybegynder
30. januar 2005 - 23:43 #3
Problemet er løst, køre uden om routeren.