Avatar billede newyork Nybegynder
03. november 2004 - 21:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

pc går ned??

Hej..

Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af to nye blå lys til mit kabinet. Problemet er nu bare at når jeg tænder for lyset så går computeren ud og kan først genstartes efter noget tid. Ved ikke helt hvorfor den gør det for min ven kan sagtens tænde og slukke hans lys uden at hans pc går ned.

Kan det være fordi jeg har vendt stikkene forkert da jeg satte dem på kontakten?

Kan det være fordi jeg kører for meget over et stik?

Eller er det noget andet??

Håber nogen kan hjælpe da min pc sikkert ikke har speciel godt af lukke ned??:(
Avatar billede macfreak Nybegynder
03. november 2004 - 21:31 #1
Er din strømforsyning kraftig nok? Sker nedlukningen med det samme når du tænder for lysene?

Mvh. Jeppe B. Madsen
Avatar billede newyork Nybegynder
03. november 2004 - 21:34 #2
Jeg har lige købt ny strømforsygning på 450 watt.. håber da det er kraftigt nok..

Ja den går ud lige med det samme.. først troede jeg et eller andet var kortsluttet

Det sjove er bare at det ikke er altid at den lukker ned..
Avatar billede macfreak Nybegynder
03. november 2004 - 21:38 #3
Ja det lyder da en smule spøjst.. er de to lys tilsluttet individuelt, eller deler de strømkilde? Prøv evt. at fjerne det ene lys, for at se om et af dem er defekte/kortsluttede :-) hvis muligt self..
Avatar billede newyork Nybegynder
03. november 2004 - 21:43 #4
Ja de deler en fælles strømkilde fordi de begge er koblet til et konverter som så går ud i et strømstik magen til det harddisken og cd-rom'en bruger..
Avatar billede newyork Nybegynder
03. november 2004 - 21:44 #5
mærket er forresten Sunbeam hvis det siger dig/jer noget
Avatar billede macfreak Nybegynder
03. november 2004 - 21:50 #6
Har dioderne sin egen strømkilde eller deler de den med en harddisk eller lign? Kan ikke se hvad problemet skulle være, men der plejer tit at dukke noget op hvis man prøver sig ad med alle muligtheder mht. ledninger og forbindelser :-)

Mvh. Jeppe B. Madsen
Avatar billede newyork Nybegynder
03. november 2004 - 21:57 #7
okay.. tror lige jeg skal prøve at se på de forskellige ting du har sagt..
Avatar billede newyork Nybegynder
03. november 2004 - 22:07 #8
hmm.. nu har jeg skiftet kontakt og har prøvet at tænde og slukke lyset mange gange uden at der sker noget så måske var det det der var problemet.. nu må vi se
skriver lige igen når jeg finder ud af noget mere
Avatar billede macfreak Nybegynder
03. november 2004 - 22:10 #9
Udmærket :-) Du vender bare tilbage..

Mvh. Jeppe B. Madsen
Avatar billede newyork Nybegynder
04. november 2004 - 19:45 #10
hmm.. nu gik den så ned igen.. mega træls!! Men jeg har fundet ud af at den kun gør det når computeren har stået i stykke tid og jeg så tænder lyset. Ved ikke hvorfor??
Avatar billede newyork Nybegynder
10. februar 2005 - 11:16 #11
Ja nu lukker jeg vist det her spørgsmål..