Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
03. november 2004 - 20:04 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Mangler links på gode og dårlige designs

Mangler links på gode, flotte, brugervenlige sites og ekstremt dårlige, grimme --- dårlig navigation osv....

Er der nogen der har lidt links de vil dele ?
Vil gerne have en begrundelse --- hvorfor syntes du siden er flot, dårlig osv.

Står og skal bruge lidt links til en lille seance, hvor newbies skal introduceres til godt contra dårligt/uhensigtsmæssigt design...

Kender godt cwd, men der er mest sider designet i flash. Mener også der findes en dansk side der anmelder sites, men jeg har forlist linket ;)
Avatar billede doggy82 Praktikant
03. november 2004 - 20:15 #1
Du finder nogle af de værste her www.webpagesthatsuck.com
Men forbered dig på at gå i chok når du ser hvad folk har gang i...

Gode sider er så'n noget som www.simplebits.com
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
03. november 2004 - 20:57 #2
GH*** det er simpelthen utroligt - webpagesthatsuck er hermed tilføjet til min samling. Jeg kan især godt lide denne her
http://home.nycap.rr.com/spao/

Mht simplebits hvad er det der gør du syntes det er en god side ??
Avatar billede doggy82 Praktikant
03. november 2004 - 22:46 #3
For det første overholder den W3C standarderne. Og så er mange andre blevet inspireret af hans måde at sætte indhold/links op på. Og også af hans grafik.
Det er de små detaljer som gør det, hans ikoner, hans brug af skygger osv.

Jeg synes han har den perfekte balance imellem funktion og æstetik.

Se feks Jacob Nielsens www.useit.com - han er jo usability ekspert. Men han har jo absolut ingen brug af grafik. Han side er et eksempel på ren funktion.

I den anden ende har vi så sider som er så meget æstetik af det går ud over brugervenligheden (funktion). Og ja dem er der jo utallige af. Feks alle de Flash sider som bruger alt for lille tekststørrelse. Eller sider hvor man må gætte sig til hvilken gafikstump man skal trykke på for at komme videre.
Avatar billede b_ball Nybegynder
04. november 2004 - 07:11 #4
www.coolhomepages.com der er rigtig mange flotte sider.

Ellers er der fx. http://www.unmatchedstyle.com/ Det er css designs... Rigtig flotte lige min stil.
Avatar billede doggy82 Praktikant
04. november 2004 - 12:30 #5
Når nu vi er igang med css er der jo også www.csszengarden.com
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
06. november 2004 - 10:12 #6
Thnx I 2, så har jeg noget jeg kan gå videre med.
Har selvf. tænkt mig at komme ind på css og w3c. Har envidere også tænkt mig at nævne nogen af guruen Rolf Molichs principper ang. brugervenlighed.

doggy82 havde sørme helt glemt Jacob Nielsen, må hellere huske også at tjekke hans side ;)

b_ball http://www.unmatchedstyle.com/ kender jeg ikke - vil jeg kigge nærmere på :)