Avatar billede fatjay Nybegynder
03. november 2004 - 18:21 Der er 7 kommentarer

log på med router?

jeg er lige flyttet, og i den nye lejlighed har jeg så fået stofa ( telia ) problemet i denne omgang, er så at jeg har en selv en stationær, og min kæreste har en bærbar, jeg har tidligere fået en guide herinde, på hvordan dette sættes op, altså man slukker begge pc'ere, tilslutter routeren, LAN i begge maskiner fra routeren osv.... men det virker bare ikk...har det evt. noget at gøre med at jeg skal logge på stofa med en adgangskode osv... ihvertfald vil jeg gerne have lidt support på hvordan jeg sætter det op???
Avatar billede fatjay Nybegynder
03. november 2004 - 18:24 #1
problemet er altså at jeg godt kan komme på nettet når mit lan er direkte i kabelmodemet, men ingen af vores pc'ere kan komme på når jeg bruger routeren
Avatar billede squashguy Nybegynder
03. november 2004 - 18:49 #2
Har du også prøvet at genstarte kabelmodemet? Det opretter en liste over mac adresser, og når listen er fuld, nægter modemet andre at sende trafik ud på nettet.
Avatar billede fatjay Nybegynder
03. november 2004 - 19:05 #3
det virker ikk..... altså med ordet genstarte hvad mener du så.... jeg har resettet routeren, men bare slået strømmen fra på modemmet, også på igen...... hvad skal jeg gøre...
Avatar billede squashguy Nybegynder
03. november 2004 - 19:31 #4
Hvad er din definition af "slået strømmen fra på modemmet". Nogle trykker blot på standby-knappen. Men en afbrydelse af strømmen skulle genstarte kabelmodemet.

Log ind på routerens webinterface, og kontroller at den får tildelt en ip-adresse på wan siden.

Prøv evt at klone mac adressen på routerens wan side. Benyt mac adressen på den computer som du har internet på, når du forbinder den direkte.

mac adressen kan du se i en cmd-prompt med 'ipconfig /all'
Avatar billede fatjay Nybegynder
03. november 2004 - 20:30 #5
ok squash, jeg er en mega netværksspasser, så du må lige forklare det så jeg kan forstå det....mac adresse osv... det forstår jeg desværre ikk rigtig noget af.. :-(
Avatar billede fatjay Nybegynder
03. november 2004 - 20:32 #6
det er en d-link DI-604 router, men har allerede en tilslutnings manual fra et tild. spørgsmål på eksperten, det virker bare ikk..... begge computere har LAN forbindelse når jeg tilslutter router med nettet siger bare du ved i browseren, " siden kunne ikk findes" osv..... men ingen google osv...
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. november 2004 - 22:54 #7
http://www.eksperten.dk/spm/477471 - så skal du nok lukke det gamle spørgsmål...

p.s. har du husket at skifte til familieabonnement???