Avatar billede netraider Nybegynder
03. november 2004 - 16:37 Der er 1 kommentar

Afinstallering af alt undtagen base systemet

Er det muligt på en nem måde at afinstallere alt inkl. konfig på et debian system. Så man kun har base systemet tilbage? Det skal gøres remote via SSH :)
Avatar billede gozar Nybegynder
24. november 2004 - 23:12 #1
Nu går jeg ud fra at du med base system mener, med de pakker der bliver lagt ind under installetionen.

En mullighed er at få fat i en liste af installerede pakker på en nyinstalleret debian.
Dette gøres med dpkg.
dpkg --get-selections > fil-med-installerede-pakker

Den fil kan så kopieres over på maskinen med scp
scp brugernavn@dns/ip fil-med-installerede-pakker

Og så fodre maskinen med denne liste via dpkg
dpkg --set-selections < fil-med-installerede-pakker

og så få systemet til at reflektere denne liste med
apt-get --purge -dselect-upgrade

Vær dog opmærksom på at ssh _ikke_ er installeret på en base debian system så du mister ssh forbindelsen hvis ssh ikke er inkluderet i denne liste!