Avatar billede olebloch Nybegynder
14. oktober 1999 - 21:56 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

pcmcia netkort

Jeg har problemer med mit netkort, det er et pcmcia kort. Det virker fint i win 98 men det vil ikke noget i NT.
Kortet har ingen konflikter, og skulle være installeret korrekt i følge Nt

Kender nogen dette problem mangler der et servise program eller noget andet
Avatar billede €yston Nybegynder
14. oktober 1999 - 22:58 #1
Prøv evt. at hente en nyere driver fra leverandørens hjemmeside..
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
20. oktober 1999 - 09:15 #2
Hvad får du af fejlmeddelse når du forsøger at bruge kortet ??

Har du bundet protocollen til kortet ?
Avatar billede olebloch Nybegynder
20. oktober 1999 - 17:24 #3
hvordan binder jeg protokollen gør nt ikke det automatisk når man installerer kortet
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
25. oktober 1999 - 08:28 #4
Du skal ind under Andre computer med et højerklik og kontroler alle indstillingerne!!!
Avatar billede mega Nybegynder
25. oktober 1999 - 09:07 #5
Hvis du kører windows NT skal du installere en driver til pcmcia porten og bagefter installere netkortet. Hvis porten er installet kan det være at du skal bruge NE2000 kompatible driver istedet for den der følger med kortet.

Jeg har været ude for at det den sidste udvej.
Avatar billede junior Nybegynder
09. november 1999 - 10:40 #6
Hvis det er et kort der understøtter 32bit cardbus, kan det godt være at det ikke er understøttet af NT - jeg har samme problem, men driveren fra leverandøren virker ikke, så der er bare ikke andet at gøre end at få et nyt kort - surt men sandt :(
Avatar billede munchi Nybegynder
16. november 1999 - 17:10 #7
Hvad er det for en PC/Bærbar du bruger?
Normalt er det bedst at havde en PCMCIA manager installeret eks. CardWizard fra Systemsoft.
Avatar billede olebloch Nybegynder
16. november 1999 - 21:06 #8
hvor kan jeg hente driverne til NE2000 kompatible driver, er det en netkortdriver

den driver der bruges hedder pcm100.sys

Mere mærkeligt er at jeg rent faktisk kan pinge mig selv altså computeren selv

Min bærbare er en thinkpad

Jeg har læst at man skal slå plug and play fra
Avatar billede munchi Nybegynder
17. november 1999 - 13:36 #9
Gå på IBM's hjemmeside http://www.pc.ibm.com/support og i Quick Path skriver du model/type på din bærbare... eks: 2635-jg0(står i bunden af bærbaren)
Klik derefter på Downloadable files
og du kan så vælge Downloadable files by category f.eks Windows NT
Der kan du så downloade Cardsoft PCMCIA
Du skal også bruge driveren til pcmcia-kortet.(3com, Xircom ea)
Du kan evt. efter installation af Cardwizarden se hvad det er for en type netkort du har.
Håber det hjælper