Avatar billede venenzo Nybegynder
02. november 2004 - 23:19 Der er 5 kommentarer

MIn nybyggede pc virker ikke.

Hej derude.

Jeg har haft grafikkortproblemer, hvilket jeg valgte at løse ved at brænde min strømforsyning og mit bundkort af! Nu har jeg så lige fået mine nye dele, men jeg kan ikke få det til at virke. Pc'en starter op, men den slukker af sig selv igen ret hurtigt. Jeg har altså forbundet noget forkert...... Kan man overhovedet løse dette problem via dette medie, eller skal jeg have fat i en pc-Leth'er, der kan løse det for mig?

Venligst Rikke
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
02. november 2004 - 23:34 #1
lyder som om det kunne være et varmeprob ...
hvad sker der inden den slukker, og hvad siger temp?
prøv at gå ind i bios og se hvordan temperaturen arter sig, om den finder et naturligt leje eller den bare stiger ..
Avatar billede venenzo Nybegynder
02. november 2004 - 23:53 #2
Hæh, jeg må vist hellere uddybe.... Jeg har haft min pc skilt HELT ad, hvorefter jeg har forsøgt at samle dyret igen, men jeg føler mig overbevist om, at jeg har sat nogen af kablerne forkert..... Det er dette problem, jeg søger svar på. Jeg kigger lige i øjeblikket på de forskellige fejlmuligheder, og kigger i øvrigt her på sitet på de forskellige links til hjemmesider, der giver anvisninger på at samle en pc. Jeg har gjort brug af alle kablerne, stort set, men der er et helt bundt, der er fra 1 pin til 4 pins, dem kan jeg sgutte se, hvor skal være, de var oxo lidt "gemt væk" i mit kabinet, så jeg tror ikke, de var brugt ved tidligere samling....
Avatar billede grinderslev Praktikant
03. november 2004 - 10:27 #3
Kabler til harddisk m.m. er forsynet med en streg på kablet, som skal sidde på ben 1 i begge ender.
Avatar billede venenzo Nybegynder
03. november 2004 - 22:26 #4
Så kører min pc..... Bios'en har fundet mine harddiske, og der lyder ikke nogen fejlbip. Faktisk lyder der slet ikke nogen bip..... Men nu vil min pc ikke boote op. Jeg tror, det har noget at gøre med master/slave-jumperne..... Min Maxtor sidder som slave, og min Fujitsu sidder som master. Men jeg tror, det skal være omvendt! Jeg kan finde jumperindstillinger til Maxtor let, da de er printet på selv hd'en, men jeg kan ikke finde Fujitsuens jumperindstillinger..... Jeg har ledt på nettet, men jeg kan ikke finde nogen..... Er der monstro nogen derude, der kan hjælpe?
Hvis det ikke er dette, er det så fordi, mine kabler stadig sidder forkert?
Avatar billede grinderslev Praktikant
04. november 2004 - 10:03 #5
Prøv at komme med et model nummer på den Fujitsu HD.