Avatar billede gassing Nybegynder
01. november 2004 - 07:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Graffikkort køler

Jeg har for nylig overtaget min onkels gamle graffikkort, et Radeon 9600Pro, men i sidste uge "gik" kølere på det, jeg har prøvet at sætte en anden køler på, men det ser ud til at det lille stik, der sidder på kortet, er gået i stykker, eller han en løs forbindelse.
Jeg har lige i øjeblikket sat en af mine kabinet kølere op ad kortet, så det køler det af. Men da det ikke er nogen særlig holdbar løsning, såå..

Jeg vil meget gerne have svar på hvordan jeg kan finde ud hvad der er galt, og mest af alt, hvordan jeg reparere det? Og evt. hvilken køler der så kan anbefales til kortet? max 300,-

Tak
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
01. november 2004 - 08:05 #1
http://studiedata.dk/productitem.asp?id=ACZM213&Fane=COLD,COCOVG
er nok den nemmeste løsning.
Avatar billede gassing Nybegynder
01. november 2004 - 15:47 #2
Jamn, på listen over understøttede graffikkort står mit Radeon 9600 ikke.. Kan jeg godt bruge det alligevel? Og hvad med strøm til den? Er det fra kortet? Eller direkte fra Psu'en?
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
01. november 2004 - 16:08 #3
den bruger ingen strøm.

Hvis der er 2 huller i kortet diagonalt på GPU'en så burde det kunne lade sig gøre.

jeg har monteret det på mange 9500 og 9600 uden probs.. og så er det lydløst.
Avatar billede gassing Nybegynder
01. november 2004 - 18:57 #4
Finno, jeg tager det som et svar og bestiller!
Avatar billede jamfighter Nybegynder
10. november 2004 - 17:30 #5
som pingvinen skriver, så bruger den ikke noget strøm, og det er den mest lydløse køling du får for penge...

Har selv en på et 9600PRO og det virker fint, temp er acceptabel og har aldrig graffikfejl.