Avatar billede ivanjensen Nybegynder
31. oktober 2004 - 08:59 Der er 7 kommentarer

Trådløs forbindelse for svag

Hej...
Jeg har to computere sat op til at køre gennem en trådløs router; Netgear WGT624. Den ene computer er tilsluttet med et netværksstik og den anden er en bærbar og kører derfor trådløs. Men jeg mener ikke forbindelse er kraftig nok. Jeg kan sagtens komme på den faste computer altid, men går jeg i kælderen (routeren står i stuen) er forbindelsen MEGET svag. TIl tider kan jeg ikke engang finde netværket. Det er ikke fordi vi bor på et slot, men afstanden er cirka 12 - 14 meter. Kan det være vores internet som kommer ind gennem er Motorola SB4200 cable modem, eller har det noget med "åbne og ej åbne porte" hvad enten det så er???

Tak
Avatar billede kenp Novice
31. oktober 2004 - 10:05 #1
næææ det er bare at det ikke kan række så langt! det kan måske modvirkes hvsi du monter eksterne antenner på både din router men også på din bærbar. ellers træk et kabel derned i kælnderen også sætte et accesspoint op dernede.
Avatar billede ivanjensen Nybegynder
31. oktober 2004 - 12:18 #2
Grunden til at vi fik lavet det trådløse netværk var jo netop for at slippe for kablerne.. Så det er ikke en mulighed.. Men jeg har læst at styrken kan optimeres ved at åbne nogle porte.. Jeg ved bare ikke hvad det er og hvordan det gøres...
Avatar billede kenp Novice
31. oktober 2004 - 12:45 #3
Signalet bliver ikke bedre fordi at du åbner nogle porte.
Avatar billede ivanjensen Nybegynder
31. oktober 2004 - 14:20 #4
Okay.. Er der så andet jeg kan gøre? Kan man ikke få en billig lille ting som opfanger signalet og sender det videre med en højere styrke?
Avatar billede ivanjensen Nybegynder
31. oktober 2004 - 14:21 #5
Routeren kostede 1000 kroner.. burde den i øvrigt ikke kunne række 12 meter?
Avatar billede kenp Novice
31. oktober 2004 - 14:28 #6
det er da ikke sikkert! det kommer meget an på det lokale miljø, men trådløst er heller ikke meget for at bevæge sig nedaf og opad, og hvis det f.eks. er et betondække eller andet med jern i så bliver det endnu sværer.

Men jo man kan godt få noget! nogle accesspoints understøtter repeater funktion så er det sådan en du skal have fat på.
Avatar billede cblayout Nybegynder
31. oktober 2004 - 18:36 #7
En antenne på en accesspointer og dit nætværkskort sender i en "tallerkenform" 90 grader ud fra din antenne. Du kan derfor i et vist omfang pege med antennen den vej hvor du vil have stærkest signal. Antennen skal således "ligge med" hvis du er under din accespointer og ligeledes på dit netværkskort. feltet hvor signalet er kraftigst er faktisk ikke ret bredt, så det er bestemt ikke ligegyldigt hvordan antennerne vender.