Avatar billede xcisisten Nybegynder
10. marts 2001 - 10:00 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Microsoft Outlook

Hajza alle.
Jeg har et problem med at hver gang jeg skal sende en mail siger den fejlen:
Meddelelsen kunne ikke sendes, da en af modtagerne ikke blev godkendt af serveren. Serversvar: 550´<xcisisten@sol.dk>...Relaying denied´. (Konto: ´mail2.infopaq.dk\", smtp: \"mail2.infopaq.dk\", fejlnr.:0x800ccc79.
Hvad skal jeg gøre
Avatar billede xcisisten Nybegynder
10. marts 2001 - 10:00 #1
Jeg kan heler ikke modtage e-mails fra andre.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. marts 2001 - 10:03 #2
hvem er din udbyder?
Avatar billede xcisisten Nybegynder
10. marts 2001 - 10:10 #3
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
10. marts 2001 - 10:11 #4
hvem er din ISP? - internet udbyder?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. marts 2001 - 10:12 #5
ja, freepaq er dit webhotel! det var isp\'en som hansen2000 skriver, vi ville vide!
Avatar billede mariaf Juniormester
10. marts 2001 - 10:14 #6
Du er sikker på at du har sat den korrekt op under server til ind- og udgående post? Slet det evt. og skriv det igen - man kan godt se sig blind på en stavefejl.
Avatar billede xcisisten Nybegynder
10. marts 2001 - 10:14 #7
når det er www.scannet.dk
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. marts 2001 - 10:16 #8
din pop3 server skal hedde mail2.infopaq.dk og din smtp server skal hedde din udbyders mailservernavn! fx. smtp.mail.dk hvis det er teledanmark du har!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. marts 2001 - 10:17 #9
nejnejnej! scannet er også et webhotel!!! det er din UDBYDER vi skal vide! hvem har du internet abonnement hos? TeleDanmark, Mobillix, Get2net, CyberCity, Worldonline ???
Avatar billede xcisisten Nybegynder
10. marts 2001 - 10:17 #10
JEg forstå ikke hvad du mener med det
Altså min udbyder er ScanNet hvad skal det så stå?
Avatar billede xcisisten Nybegynder
10. marts 2001 - 10:18 #11
nårrrrrrrrr World Online
ja
Avatar billede xcisisten Nybegynder
10. marts 2001 - 10:18 #12
Min udbyder er World Online
Avatar billede xcisisten Nybegynder
10. marts 2001 - 10:19 #13
Skal der så stå worldonline.mail.dl
Avatar billede xcisisten Nybegynder
10. marts 2001 - 10:19 #14
dk mener jeg
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. marts 2001 - 10:19 #15
i outlook skal din smtp hedde mail.worldonline.dk
hvis din mailadresse også er en worldonline-ting skal din pop3 også hedde mail.worldonline.dk
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. marts 2001 - 10:20 #16
hvad hedder den emailadresse du benytter?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. marts 2001 - 10:32 #17
her kan du se hvordan du sætter worldonline\'s mailkonto op:
http://www.worldonline.dk/support/mail/oekspress/oe.html
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. marts 2001 - 15:30 #18
har du fået noget af det til at virke?
Avatar billede ragout.dk Nybegynder
10. marts 2001 - 15:44 #19
Du har åbenbart to websites, som hostes af henholdsvis Freepaq og ScanNet - og en privat mailkonto hos WorldOnline?!
Jeg går ud fra at du skal hente e-mails fra begge domæner, hvorfor du skal oprette en konti til hver. SMTP-serveren skal, som kimrosgaard siger, være mail.worldonline.dk, hvis du altså vil sende mails via dit worldonline-abbonnement.
Skal du hente mails fra din websites-adresse (mail) så skal du skrive den givne POP3 adresse ved indgående post(for Freepaq f.eks. mail2.infopaq.dk). Herved henter du fra websitet, og sender via WordOnline.
Med andre ord skal du have 3 Post-konti (hvor du henter post fra). En til Worlonline, en til Freepaq og en til ScanNet. Og SMTP-adressen kan være ens på alle...

Med venlig hilsen i øvrigt
Avatar billede xcisisten Nybegynder
10. marts 2001 - 17:54 #20
Lige nu kan jeg godt sende men jeg kan ikke modtage den beder om et brugernavn + adgangskode hvor finder jeg det?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. marts 2001 - 18:08 #21
prøv det samme brugernavn og password du bruger når du logger på nettet
Avatar billede ragout.dk Nybegynder
10. marts 2001 - 18:35 #22
Har du oprettet alle 3 konti? Hvis ja, hvad er det så for en konto der er problemet? Hvis du sender via WorldOnline, så kan du også hente post der er sendt til den adresse (det er samme pw).

Din Freepaq adresse kræver et specielt brugernavn/password. På den administrationsside du har hos Freepaq (der hvor du oprettede e-mail adressen) står der brugernavn/pw (POP3). For hver e-mail adresse hos Freepaq er der oprettet brugernavn/pw. Har du oprettet flere e-mail adresser skal du i Outlook oprette en konto til hver - eller også skal du på Freepaq-sitet vælge at videresende dem...

For din ScanNet konto er brugernavn lig \"navn/domæne.dk\" Altså lige som din e-mail adresse bare hvor @ er skiftet ud med /. Din adgangskode har du selv lavet da du oprettede kontoen...

Med venlig hilsen i øvrigt
Avatar billede xcisisten Nybegynder
11. marts 2001 - 11:06 #23
Det her er sq noget gylde men nu kan jeg da sende så kimrosgaard og ragout.dk for lige 20 point hver.
og den som kan fortælle mig hvordan jeg kan sende for resten
Avatar billede xcisisten Nybegynder
11. marts 2001 - 11:07 #24
Når jeg kan sq ikke få det til at virke. men kimro og ragout for hver 20 point nu. og resten går til den som finder ud af det rigtige svar!