For godt og vel syv måneder siden købte jeg denne Belkin router: 802.11b Wireless Cable/DSL Gateway Router
Den har lige fra starten været syg. Det vil sige at den har haft pakketab, men ca. 20 sek. mellemrum. Det var derfor umuligt for mig at spille online. Derfor kontaktede jeg belkin support. Vi prøvede alt, lige fra genstartning af routeren til opdatering af firmwaren, men intet hjalp. Vi kom derfor frem til at routeren nok var defekt og at jeg skulle kontakte min fohandler!
Det gjorde jeg så, og i dette tilfælde var der tale om Fona. Fona sagde at den ville blive sendt tilbage til deres forhandler, men om den blev repareret eller om den bare blev udskiftet kunne de ikke sige. Jeg var sådan set også ligeglad bare den virkede. Ydermere lovede de at give mig svar inden for 3 dage om hvad der ville ske med min router. Det skete bare aldrig. jeg gik derfor igen ned i Fona, og de sagde at manden som jeg havede snakket med var taget på ferie og at han først kom hjem om en uge. Men de ville ligge en besked til ham om at han skulle ringe mig op.
Jeg modtog aldrig opkaldet, og jeg tog så efter otte dage derned igen. Jeg fik at vide at de havde glemt det. Han sagde at routeren snarest ville blive sendt til reperation.
Idag tog jeg så derned igen. Dvs. en uge efter. Jeg fik at vide af en anden ekspedient at han ikke anede hvor pakken var blevet af, og at deres forhandler ikke havde modtaget den. Men at jeg skulle komme tilbage på tirsdag og høre nærmere.
Jeg sagde så bare ok og gik min vej. Men senere på dagen tog min far så derned, fordi at han var godt gal i skralden over deres service. Han fik den samme besked, og han blev oven ikøbet svinet til af bestyren.
Da han så kom hjem ringede Fona en 20 min.efter og sagde at de havde en ny router klar til os, og at vi kunne komme og hente den om en halv time. Da vi kom derned modtog vi så routeren, som var pakket fint ind, bortset fra at der ikke var folie omkring den.
Måske reagerede de på truslen om at min far ville klage til forbrugerstyrelsen.
Udover det var det altså ikke en ny en, eftersom at det var en 11mbps hvilket er udgået. Man kører med 54mbps nu.
Jeg kom så hjem, men den led stadig af pakketab. Derfor har jeg en lille mistanke om at de måske har fundet min router for derefter at pakke den ind igen og afleverer den til mig. Min gamle var også en 11mbps.
Kan jeg på nogle måde finde ud af om det er den samme jeg har fået igen. Min gamle ip hed 192.168.2.1 og det hedder denne også! Er det ikke meningen at den skal skifte når man får ny router?
jeg synes du skulle klage til forbrugerstyrelsen, + sige det til tv programmer som rabatten eller lignende.. Jeg ville personligt ikke selv finde i det ;)
Gå ned og smid den i nakke af dem og sig du vil have pengene tilbage, og hvis ikke de vil det så gå til forbrugerstyrelsen som hashkagen skrive oven over.
Det ændre ikke på problemet med din router, men du kan købe en ny hvis de giver dig pengene tilbage et andet sted.
Havde hverkan kvittering eller garantibevis da min far havde smidt det væk. Men kvitteringen skulle ligge i deres database, de siger bare at det er svært at finde den.
Men produktet er forholdsvist nyt, så de ved godt at garantien stadig dækker!
Fona er et af medlemmerne i F-Group. De andre er Electric City og det tidligere Fredgaard. F-Group, må stå for Fup-Group. Der er vist næppe andre, der er taget i så meget og gentagne gange af udsalgssvindel. Fona-Fup og er også dejligt nemt at huske:^)
Og nu vi er i gang, så er det da også værd at huske at Merlin (Coop) svindler på service-siden, så man kommer på herrens mark hvis man får brug for sin garanti. (kilder Dr's Kontant).
jeg ser det sådan her: hvis det vil lege, så lad os lege for dulen da!! jeg selv finder mig ikke i sådan noget og det skal man altså gøre klart for dem... ellers stopper det jo ikke.
de skal have deres straf, fordi at de ikke har gjort det ordentligt.
personligt ville jeg gøre som freespace siger, - hvis de stadig ikke lytter, så er det bare at få medierne ind i det. informere folket. de mister masser af penge.
desuden så tager det ikke engang 5 min at finde kundeoplysningerne frem, da det hele selvfølgeligt er lagret på den måde i databasen, at de bare kan gå ud efter navn på køber (hvis de har de liggende) produktet (selvføøliig) eller pris osv.
prøv eventuelt en anden fona først... kan være det er amatøre i den fona du har henvendt dig i.. også selv om du har købt dit produkt der.. forklar situationen til den anden fona forretning så burde de kunne gøre det bedre!
forresten så er reglerne vist også at hvis man har klaget 3 gange og fejlen ikke er blevet rettet så er men berettiget til et nyt produkt! Gør det evt opmærksomme på det også
Det nok en dårlig ide hehe, men synes du skal prøve mine forslag først hvis ikke selvfølgelig ikke er begyndt at koge over efterhånden;) så det er i orden du giver dem noget røvfuld!
Anyway. Skal købe en router for en af mine venner idag, og så skal jeg lige prøve den af hjemme hos mig selv. Det bliver den helt samme bortset fra at det er 802.11g istedet for 802.11g. g'eren er også en 54mbps hvor den udgået b'er er en 11mbps.
Men hvis den virker så for Fona smækket deres lort tilbage i hovedet
Køb en fyrværkerifabrik og stil den ved siden af din Fona forhandler. Magen til dårlig service skal man lede længe efter.ikke end gang i et enmandsITudsalg firma vil du opleve dette. Jan
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.