Avatar billede scaffolder Nybegynder
29. oktober 2004 - 15:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

media player

Har modtaget et film klip på 2.71Mb, når jeg prøver at afspille det i Mediaplayer 10 så kommer der en melding der lyder
Windows Media Player cannot play the file because the required video codec is not installed on your computer.
Der står WMV ved filen, ham jeg modtog filen fra har en mindre pc end min så det er ikke det der er problemet.
Har haft et tilsvarende problem med en mp3 fil, hvor jeg fik samme melding, men havde ikke problemer med at afspille den i Musicmatch.
Jeg har også prøvet at afinstallere mediaplayer 10 og installere mediaplayer 9 igen, men det er ikke noget man umiddelbart kan
Er der måske nogle der har nogle erfaringer med det her??
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2004 - 15:21 #1
prøve vlc player http://www.videolan.org/vlc/
Avatar billede stieper Nybegynder
29. oktober 2004 - 15:24 #2
Du mangler det rigtige video codec til din computer. Hvis du højreklikker på filen, og vælger egenskaber, er der en god chance for at du under "summary - video compression" kan se hvilket format, filen er i.
Prøv evt med forskellige codec's fra denne site: http://www.divx-digest.com/software/index2.html#codecs

Ellers brug nedenstående program.

http://www.videolan.org/vlc/

en lille afspiller, som afspiller næsten alle formater af video.

Håber det hjælper lidt ;-)
Avatar billede stieper Nybegynder
29. oktober 2004 - 15:25 #3
Argh.. lidt for sent, men hva faen... ;-)
Avatar billede scaffolder Nybegynder
29. oktober 2004 - 16:24 #4
Ja det hjalp, så er det bare lige grunden til at man ikke kan afspille den i mediaplayer10, når jeg kender nogle der kan gøre det i mediaplayer 9
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2004 - 16:54 #5
Jeg har bedst erfaring med K-Lite codec pack, som for mit vedkommende afspiller alle formater jeg måtte ønske.