Avatar billede gasmanden Nybegynder
28. oktober 2004 - 22:49 Der er 8 kommentarer

Mikrofon meget lav

Jeg har det problem at min mikrofon lige pludselige er begyndt at være meget lav.
Muligvist er det sket efter instalering af SP2...

Hvis jeg prøvet at opdatge noget og nærmest råber ind i mic, så lyder det som om jeg er meget langt væk, og meget lavt.

Jeg syntes at jeg har prøvet alle muglige løsninger men uden held. Er der nogen som evt. har haft samme problemmer?
Jeg har et standard onboard ac97 lydkort. (Ved det er ringe, men det har hidtil virker upåklageligt!)

Mikrofonen sidder i det rigtige stik!
Mic boost er slået til alt hvad det kan!
Der er skruet helt op for mic!
Der er sat flueben i mic! (Altså ikke i mute)
Avatar billede ffn Nybegynder
28. oktober 2004 - 22:59 #1
Er der under din mic setting ikke en mulighed for at vælge "boost"?
Avatar billede ffn Nybegynder
28. oktober 2004 - 22:59 #2
Ups læste den ikke helt igennem, sry....
Avatar billede milter Ekspert
29. oktober 2004 - 16:08 #3
Kan det tænkes, at SP2 har installeret en ny driver? Check hvilken driver, dit lydkort bruger og se så, om det er den rigtige. Du skulle kunne finde ud af, hvilken driver du skal bruge ved at kigge efter det hos producenten af dit bundkort.
Avatar billede gasmanden Nybegynder
29. oktober 2004 - 17:32 #4
Jeg har også opdateret driver efter at have instaleret sp2, og det har desværre ikke hjulpet... ;(
Avatar billede milter Ekspert
29. oktober 2004 - 20:14 #5
Når du siger, du har checket indstillinger for mic, er det så i Windows Master Volume, dvs med højttalerikonet nederst i højre hjørne på din skærm?
Avatar billede gasmanden Nybegynder
30. oktober 2004 - 00:28 #6
Ja både der, og i softwaren som følger med
Avatar billede milter Ekspert
31. oktober 2004 - 20:10 #7
Hvis intet andet virker, har jeg tit kunnet klare problemer med en systemgendannelse til tiden før problemet opstod.

Prøv også det her:
Enhedshåndtering > Klik på +'et ud for Enheder til lyd- - -" > Dobbeltklik på din lydenhed > Driver > Kig på driverversionen og se, om alt ser rigtigt ud.

Hvis du kan, så prøv under "Driver" at vælge "Annuler opdatering".
Avatar billede henriklange Nybegynder
01. november 2004 - 15:29 #8
hvis du indspiller i et andet program end audiosampler/lydoptager kan der jo også være skruet ned der...
du kan også prøve at rotere kablerne i begge ender og se om det fremkalder støj, for problemet er meget generelt for et kabel der er beskadiget indvendigt... -eller en dårlig omformer fra stor til lille jack eller sådan noget....