Avatar billede bredan1977 Nybegynder
26. oktober 2004 - 13:19 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Gratis kontor programmer?

Jeg har brugt MS i mange år, mest til Word og Excel, men er begyndt at bruge Frontpage til at lave hjemmesider i... hvilket ikke ligefrem er optimalt.

Derfor prøvede jeg DreamWeaveren.. og hvad kan jeg sige WAUW!

Jeg kan ikke mere en 2-3% af hvad den kan, men man skal jo starte et sted, og så har den jo MANGE flere fede features en Frontpagen har.

Har osse brugt Access, men er gået over til SQL' databaser... hvilket osse er MEGET MEGET bedre!

Outlooken er røget fremfor ThunderFuglen... og IE er erstattet med IldRæven (FireFox)...

Nu er det så lige jeg tænkte... hvilke programmer jeg kan bruge istedet for Word og Excel?? Hmmmmm

Jeg har hørt om OpenOffice og StarOffice, men er der andre... de SKAL være Gratis, da jeg ikek vil smide penge efter noget jeg meget sjældent bruger!
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2004 - 13:22 #1
StarOffice er ikke gratis længere, OpenOffice er dog stadigvæk "Still going strong" - det lyder desværre ikke som om du kører Linux (XWindows), men ellers kunne KDE's KOffice være et alternativ?

Jeg er ikke sikker på at jeg besvarer dit spørgsmål, da det er lidt uklart for mig hvad dit spørgsmål er?
Avatar billede bredan1977 Nybegynder
26. oktober 2004 - 13:32 #2
Mit spørgsmål er:

Hvilke alternativer er der til WORD og EXCEL... evt POWERPOINT!

Jeg kører faktisk osse Linux på en anden af mine Computere... har dog osse KOffice på den! Men kan ikke få DreamWeaver til min LinuxMaskine, derfor køre jeg stadig med Windåse!
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2004 - 13:36 #3
Kan du ikke så Wine / WineX til at "æde" Dreamweaver... Ejjjj, nok ikke så sandsynligt *s*.

Mit bedste bud er OpenOffice, har også et Powerpoint lignende element i sig, kan dog ikke huske hvad det hedder.
Avatar billede pham Nybegynder
26. oktober 2004 - 13:36 #4
Jeg vil anbefale OpenOffice som jeg synes virkelig er godt.
Avatar billede bredan1977 Nybegynder
26. oktober 2004 - 13:51 #5
Findes der virkelig kun OpenOffice?

Jeg har hørt at der er nogen der har fået DreamWeaver MX til at kører på Linux....
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2004 - 13:55 #6
Det ser desværre kun ud som om det er det eneste gratis / open source alternativ for tiden. Den eneste STABLE alternativ i hvert fald.
Avatar billede djmadness Nybegynder
26. oktober 2004 - 14:15 #7
CXoffice kan godt håndtere dreamweaver, IE, og alle de office programmer du kender til windows
MEN, detter er dig ikke gratis
Avatar billede bredan1977 Nybegynder
26. oktober 2004 - 14:19 #8
CXOffice????
Avatar billede ejvindh Ekspert
26. oktober 2004 - 14:21 #9
Der er også Abiword: Et tekstbehandlingsprogram, der er lidt mindre prætentiøst end Openoffice, og som findes til de fleste OS-platforme:
http://www.abisource.com/
Avatar billede ejvindh Ekspert
26. oktober 2004 - 14:31 #10
Avatar billede ejvindh Ekspert
26. oktober 2004 - 14:37 #11
Mit gæt vil dog være at på tekstbehandling og regneark får du ikke noget der er "mere" avanceret end MS-programmerne, medmindre du vil betale for det...
Avatar billede bredan1977 Nybegynder
26. oktober 2004 - 15:27 #12
Jaaa...... det bliver nok OpenOffice....
Avatar billede ejvindh Ekspert
27. oktober 2004 - 08:51 #13
Angående Dreamweaver og linux, kunne det måske være relevant at se på dette link:
http://linuxin.dk/forum/index.php?ops=linuxin&fmode=vis&visid=9097&grid=4
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. oktober 2004 - 11:05 #14
Takker for point