Avatar billede gertp Nybegynder
26. oktober 2004 - 11:09 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

gemme brugerindstillinger

deltager pt på et navisionkursus (c5). de indstillinger vi laver i prog forsvinder når maskinen slukkes. hvad kan der gøres ved det?
Avatar billede jasman Nybegynder
26. oktober 2004 - 11:15 #1
Og du er 100% sikker på, at I ikke starter på et frisk sæt filer / regnskaber når i starter på en ny lektion ?

Hvad er det for et kursus ?
Avatar billede gertp Nybegynder
26. oktober 2004 - 11:35 #2
jep....vi har et regnskab som vi arbejder i hver dag, men indstillinger som fx papirretning ved udprint skal laves hver dag. kurset er økonomistyring med c5
Avatar billede jasman Nybegynder
26. oktober 2004 - 11:40 #3
Altså, er det et nyt/frisk regnskab I begynder på hver dag, eller bliver jeres tal godt nok gemt ?

Spørg din instruktør hvorfor jeres brugerindstillinger ikke bliver gemt.
Jeg vil tro, at det er noget med, at det kun er jeres regnskabsfiler der bliver gemt, og ikke hele den "installation" I arbejder med, simpelthen for at spare plads på sikkerhedskopieringen.
Så vil brugerindstillinger som f.eks. bruger-skærmtilpasninger, printer-indstillinger m.v. forsvinde, da man sikkert for at sikre, at systemet altid vil fungere, "clearer" installationen hver gang i starter op, og så bare kopierer regnskabsfilen ind (eller refererer til denne).
Avatar billede gertp Nybegynder
26. oktober 2004 - 11:48 #4
skolen vil gerne lade os gemme indstillingerne, men kan ikke få det til at virke
Avatar billede jasman Nybegynder
26. oktober 2004 - 12:01 #5
Regnskabsdataen ligger i en fil der hedder c5_data.xxx, hvor xxx er regnskabsnavnet.
Denne skal selvfølgelig gemmes.

Jeg mener at brugerindstillinger bliver gemt i følgende filer (som derfor skal OGSÅ skal gemmes):
USRxxxx.tbl hvor xxxx er et tal mellem 0000 og 9999.
C5UTIL.USR (her bliver opsætninger af skærmbilleder, og andre div. brugerindstillinger gemt).

Jeg er ikke helt sikker på c5direct.sys så prøv at udelade denne i første omgang, og hvis I ikke synes at I får gemt alle jeres tilpasninger, så prøv at inkludere den i det der bliver gemt fra gang til gang.