Avatar billede aniels21 Nybegynder
26. oktober 2004 - 10:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

modtagelse XML-fil trigger tilbagesendelse af anden XML-fil

Heysa

Jeg har brug for at kunne synkronisere en PDA med en PC ved brug af en XML-fil.

Jeg har lavet det (indtil nu), ved at lave en TCP-client på PDA'en som sender en fil til PC'en som har en listener-socket kørene.

Jeg har så forestillet mig at skulle sætte synkroniseringen i gang fra PDE'en. Og at PC'en ved modtagelsen af filen skulle generere den nyefil og sende den tilbage.

Mine udfordringer i den forbindelse er altså at kunne modtage en fil, som så trigger tilbagesendelse af en ny fil. (At lave den nye fil der ska lsendes tilbage skal jeg nok selv finde ud af :-) ).

Efter synkroniseringen skal PC stadig lytte efter nye synkroniseringer.
Avatar billede driis Nybegynder
26. oktober 2004 - 16:57 #1
Har du overvejet at lade en Web service køre på PC'en, som du kan kalde fra PDA'en ?

Det er stort set det, du beskriver du selv vil lave her - hvis du laver det som web service er der bare direkte understøttelse for det i .NET frameworket.
Avatar billede aniels21 Nybegynder
27. oktober 2004 - 11:10 #2
Jeg har overvejet det lidt, og gør det stadig. Men er der ikke noget med at der skal være installere "IIS med frontpage serverexstentions" eller noget i den dur, på den PC som skal køre webserveren?

Jeg har flere bekendte som havde store problemer med at få det installeret, og jeg har ikke direkte kontakt med brugerne af min applikation, så det vil være lidt ærgeligt hvis brugerne også får de problemer.
Avatar billede aniels21 Nybegynder
29. august 2011 - 09:41 #3
lukker spørgsmålet