Avatar billede mancas11 Nybegynder
26. oktober 2004 - 09:41 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Service pack 2 installation + efterfølgende problemer

Efter at have installeret SP2, genstartede min computer meget tidligt under opstartsforløbet (inden windows xp logoet vises). Jeg har forgæves prøvet at lave en rep. af windows via win XP cd'en, men dette kunne ikke lade sig gøre da den slet ikke kunne finde den gamle windowsinstallation!!
Jeg har derfor valgt at lave en clean install, og har således formateret mit C-drev og installeret win XP pro(DK) herpå.

Alle mine filer har jeg lagt på en sekundær partion (D:) på samme HD, men jeg kan imidlertid ikke læse på dette drev, da den skriver at drevet ikke er formateret...
Jeg har mange private dokumenter på dette drev (D) som jeg meget nødig vil miste, er der noget jeg kan gøre for at genskabe mine filer på D?
Måske er der nogen der har erfaringer med restore-programmer, eller er der andre muligheder?
Avatar billede haverslev Novice
26. oktober 2004 - 09:52 #1
H-klik på denne computer > administrer > diskhåndtering.
H-klik på din D partition og aktiver
Avatar billede leif Seniormester
26. oktober 2004 - 09:52 #2
Hvis du højreklikker på Denne computer og vælger Administrer, er der et punkt der hedder Diskhåndtering, tjeck at der ikke er nogen indikation til fejl der inde !
Avatar billede mancas11 Nybegynder
26. oktober 2004 - 09:54 #3
Tak for de hurtige svar!

Jeg er på arb. nu, men vil prøve det når jeg kommer hjem i aften. Jeg lader høre fra mig!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. oktober 2004 - 09:56 #4
Generelt:
Husk SP1/SP2 ved en "clean install" ...
Kan evt sakses herfra:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede webdesigner Praktikant
26. oktober 2004 - 10:52 #5
SP2 er noget af det bedset jegharsetfra ms's sidelænge... hurra!!
Avatar billede mancas11 Nybegynder
26. oktober 2004 - 22:34 #6
Jeg har ikke muglighed for at vælge "aktiver", desuden kan windows ikke typebestemme filsystemet. Under status står "i orden".
Avatar billede quark1 Nybegynder
27. oktober 2004 - 10:55 #7
Hvis du ikke har mulighed for at aktivere, eller få drevet til at virke uden at skulle formatere det (højreklik denne computer/ administrer) så er der kun en vej.
Hent et recovery tool http://www.runtime.org/gdb.htm

Når du så har sikret dine "tabte" filer kan du formatere drevet og læse dem over på igen.
Avatar billede mancas11 Nybegynder
27. oktober 2004 - 11:00 #8
OK, det havde jeg sådan set også regnet med...

Takker for hjælpen, deler point ud når jeg har genskabt mine filer...
Avatar billede quark1 Nybegynder
27. oktober 2004 - 11:04 #9
Men inden du gør det, højreklik på disken i admnistrer/diskhåndtering og prøv de muligheder der er der (kan ikke lige huske dem), undtaget formatering eller konvertering.
Måske har din partitionstabel taget skade og så skal du genskabe dine filer med GDB.
Avatar billede vinskov Nybegynder
29. oktober 2004 - 17:24 #10
Det er SP2 der har givet dig problemerne i første omgang, og du kunne have undgået en reinstall ved blot at fjerne SP fra recovery consolen således...
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;875350
Avatar billede quark1 Nybegynder
29. oktober 2004 - 18:56 #11
men det løser jo ikke hans nuværende problem ;-)
Avatar billede vinskov Nybegynder
29. oktober 2004 - 18:59 #12
Det skulle blot have været en kommentar ikke et svar...
Avatar billede mancas11 Nybegynder
03. november 2004 - 12:52 #13
Jeg har genskabt mine filer vha. GetDataBack, nogle enkelte filer er beskadiget men heldigvis ikke nogen vigtige...

takker for hjælpen