Avatar billede djmadness Nybegynder
26. oktober 2004 - 01:41 Der er 4 kommentarer

Nvidia kort +SuSE +3d drivere

Hey,

jeg har længe kæmpet med det her, dette sker ved brug af nvidia kort og efter installation af 3d drivere.
driverne virker fint og perfekt, men f.ex hvis jeg gerne vil ud på en virtuelt terminal (tager f.ex TTY1) så har jeg en helt masse blinkende tegn, og kan ikke forstå en pap and af hvad der står.
hvis jeg skriver switch2nv og bruger standrd drivere (no 3d) og rebooter, så kører det igen..

Jeg giver gerne 200 point for dette spørgsmål, da det ikke lige er noget google/venner eller nogen jeg kender der kan løse.

INFO:
SuSE 9.1 PRO (2.6.5-7.108-default)
Duron 1600@1800
512MB SD-RAM
Nvidia GF 4 MX440
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2004 - 09:06 #1
Det er vistnok et problem mellem den framebuffer, som SuSE bruger til at pynte på tekstmode, og nvidias driver. Det er aldrig en god ide at have to forskellige drivere til at slås om den samme hardware.

Løsningen er at søge for at der ikke bruges framebuffer. Hvis du bruger LILO kan du prøve at rette til vga=normal i /etc/lilo.conf
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2004 - 09:07 #2
Du kan afprøve det først, ved at skrive navnet på din kerne efterfulgt f vga=normal ved bootprompten. f.eks:

linux vga=normal
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2004 - 09:08 #3
Ellers kan du prøve med vga=ask for at afprøve, om der måske er et af de andre modes, der fungerer bedre.
Avatar billede djmadness Nybegynder
26. oktober 2004 - 13:56 #4
hmm.. underligt, fordi nogen gange efter en online update så virker den, men så f.ex ved udskift af gfx kort eller driver, så spunker det igen... problemet er med at få det til at se pænt ud igen :-/
nogen forslag ?