Avatar billede djmadness Nybegynder
25. oktober 2004 - 04:06 Der er 2 kommentarer

PHP +/etc/hosts

Hej,

jeg ahr et spørgsmål til hvordan jeg kan få adgang via php til at editere i f.ex /etc/hosts, /etc/apache/vhost.conf osv

jeg har forsøgt længe uden held og håber så på at få mulighed for at få hjælp her..

Systemet det skal laves på er Udstyret med Debian 3.1 (Testing)

tak
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2004 - 06:53 #1
Det kan naturligvis lade sig gøre, men det vil være et voldsomt sikkerhedshul, og kan ikke anbefales.

Har du overvejet Webmin i stedet?
Avatar billede djmadness Nybegynder
25. oktober 2004 - 08:38 #2
Ja, jeg kan godt se hvad du mener...
Ja jeg har overvejet webmin, men da vi er flere der skal administrere de vhosts osv, vil det være nemmest med en slags kontrol pannel

nogen der kender til  et kontrol panel der kan bruges til at ændre sådan noget, og hvis muligt, også have mulighed for at tilføje/fjerne brugere, noget ala Plesk (ikke lige det, men ihvertfald noget mulighed for at administrere tingene... men dog jeg søger det helst gratis, da det er et gratis service som jeg er igang med at sætte op