Avatar billede larssiebert Nybegynder
24. oktober 2004 - 19:48 Der er 14 kommentarer

hvad betyder dette ?

jeg modtager denne fejl..få minutter efter at jeg har tændt for min PC..

BCCode:1000008e - BCP1:C0000005 - BCP2:8057005C
BCP3:B9FFCB28 - BCP4:00000000 - OSver:5_1_2600
SP:0_0 - Produkt:256_1

hvad betyder dette ?

Mit hardware er som følger...

ASUS A7N8X-E = bundkort
AMD 3000+Athlon XP
512 DDR ram
400Watt strømforsyning
gForceGT6800XT (pov)
Windows XP pro (DK)
da jeg har brugt ret mange penge på denne fine pc
så vil jeg da meget gerne kunne køre UDEN problemer *S*
(hver gang jeg starter Doom3 op så genstarter maskinen)

- og nogle gange genstarter maskinen bare selvom jeg sidder og kigger på skrivebordet)

det vil være en fed hjælp hvis du/i kan hjælpe mig...

ps hvor kan man få en liste over de fejl koder som windows kommer med nogle gange ?

mail til mig - hvis du/i vil ang. de koder

Lars_Siebert@hotmail.com
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. oktober 2004 - 19:53 #1
Kan du få startet Windows ville det være en god ide at hente Service Pack2 og få den installeret, det kunne fikse dit problem.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. oktober 2004 - 19:53 #2
lykkes det ikke kunne du prøve med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

6. Gå ud og lav kaffe.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

HUSK endvidere at alle updates og Service packs forsvinder ved en Repair, de skal installeres efterfølgende.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparation eller opgradering af Windows XP, hvis den er preinstalleret OEM version.
Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer.

Kilde: Resten
Avatar billede halifax Nybegynder
24. oktober 2004 - 20:17 #3
På dette site er en oversigt over (nogle af) stopkoderne, herunder også din 0000008E, også blot kaldet 0x8E.
http://www.kayodeok.btinternet.co.uk/favorites/kbasewinxp.htm#kbstop

Der kan være flere årsager til den stop.

Såfremt du skrev info om, hvilken service/driver/program der forårsager fejlen ville det være yderligere hjælp.

Deaktiver Automatisk genstart. Det giver mulighed for, at du kan nå at aflæse info på skærmen. Skriv det ind her.

Gå i Enhedshåndtering, faneblad Avanceret.
Klik på indstillinger under Start og genoprettelse. Fjern hak ud for Automatisk genstart.
Avatar billede halifax Nybegynder
24. oktober 2004 - 20:26 #4
Endnu et site med oversigt over stopkoder
http://aumha.org/win5/kbestop.php

Et gæt kunne være noget omkring dit nVidia grafikkort - forkert driver eller opsætning - noget a la denne MS artikel
http://support.microsoft.com/?kbid=325730

Men igen, det er vigtigt du skriver noget mere end blot de skide koder, uanset hvor dyr og fin din maskine er. (Kan du se den godmodige ironi  :)  )
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. oktober 2004 - 20:29 #5
hmm... det har ikke helt noget at gøre med fejl på Eksperten.. med mindre at det er Eksperten der er skyld i det :-)

hint: forkert kategori..
Avatar billede larssiebert Nybegynder
24. oktober 2004 - 20:32 #6
- der står ikke mere end de skide koder...(vindue i gråt) ikke den blå død (skærm)
Avatar billede halifax Nybegynder
24. oktober 2004 - 20:35 #7
Kan du ikke få en blå skærm (med mere info på) såfremt du deaktiverer Automatisk genstart, som foreslået??

For ellers er det rigtigt du kun får noget "i gråt" som mest er for teknikere (Microsoft fejlrapport)
Avatar billede larssiebert Nybegynder
24. oktober 2004 - 20:37 #8
- (halifax) jeg går lige over og starter maskinen op og gør som du har foreslået...
Avatar billede larssiebert Nybegynder
24. oktober 2004 - 20:51 #9
hmmn... nye koder (win har fundet en fejl og lukkes ned) bla bla bla....

STOP: 0x00000024
      0x001902F8
      0xB9DF3A08
      0xB9DF3708
      0x8050CCDD

- det er det eneste jeg får ud af den blå skærm...?
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. oktober 2004 - 20:56 #10
Det lyder for mig som om det er dine ram...
Test dem med dette program: http://www.memtest86.com/memt31a.zip
Avatar billede halifax Nybegynder
24. oktober 2004 - 20:58 #11
Er ovenstående efter Automatisk genstart er deaktiveret?

Dun ha åbenbart mange fejl på den, surt. - Er drivere til bundkortet installeret?

Her er en MS artukel om 00000024 fejl
"Stop 0x00000024 or NTFS_FILE_SYSTEM"
http://www.microsoft.com/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/Default.asp?url=/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/prmd_stp_swhw.asp

Har du overvejet at lave en helt ny installation fra bunden af?
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. oktober 2004 - 20:59 #12
http://support.microsoft.com/?kbid=228888  -  lidt af samme skuffe ;)
Avatar billede larssiebert Nybegynder
25. oktober 2004 - 22:05 #13
- (Halifax)  nu fik jeg min pc op at køre igen 100% tak for dine svar/kommentare...
              det hjalp mig utroligt godt....
Avatar billede halifax Nybegynder
26. oktober 2004 - 04:40 #14
Tillykke med det. Det er altid skide surt, når noget driller.  :)

Tillader mig at lægge et svar, som du kan akceptere. På forhånd tak!