Avatar billede leif Seniormester
24. oktober 2004 - 00:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Reglen vedr. ulovlig kopiering, §2.1.7

Hej,

Skal lige have en melding.

Når man læser ovenstående regel, tænkes der så også på opsætning vedr. emule (fx. et problem vedr. lowid, porte der skal åbnes(Ref. til et spm. på eksperten)), Kazaa og lign.

Er godt nok gået igang med at hjælpe, men så opdagede jeg at han omtalt emule.

Hvordan skal man forholde sig i sådan en sag ?

Fra
Leif
Avatar billede simonvalter Praktikant
24. oktober 2004 - 00:33 #1
nej der skulle ikke være noget i vejen for at hjælpe med det medmindre spørger direkte siger at formålet er at hente ulovlige ting.
p2p programmer kan også bruges til lovlige formål og er i sig selv ikke ulovlige programmer så det er ikke imod ekspertens regler.

men hvis du er imod piratkopiering skulle du hoppe uden om da det næsten sikkert er spørgers formål.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. oktober 2004 - 00:33 #2
§2.1.7: [Det er ikke tilladt, at]: spørge efter eller poste indlæg der omhandler ulovlig kopiering eller downloading af ophavsretsligt beskyttet materiale.

Den siger bare, at du ikke må stille spm ang ulovlig download af data (generelt)..

Opsætningen af fildelingssoftware og brugen af dette, er ikke ulovligt.
Avatar billede bredker Nybegynder
24. oktober 2004 - 00:37 #3
vil lige tilføje at uanset hvad reglerne siger og at det er lovligt , så må det også være op til din egen moral om du vil hjælpe
selv om at spørger hårnakket påstår at det er til lovlig brug , så er 99% af de spm for at hente ulovlige ting , og nok kun den ene % der er til lovlig brug
Avatar billede leif Seniormester
31. oktober 2004 - 19:44 #4
Okay, takker, ville bare have det på det rene !
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2004 - 23:02 #5
Så vidt jeg ved blivet 2.1.7 kombineret med 99%-1% kendsgernigen fortolket
at coadmin som at P2P spørgsmål er bandlyst uanset hvad.