Avatar billede jeanette18 Nybegynder
22. oktober 2004 - 19:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

computerne kan ikke pinge hinanden

Efter at jeg har brugt mit ghost image i en restore kan jeg ikke længere pinge mine computere.
Jeg bruger windows xp pro, og trådløs netværk via Zyxel B2000v2 router. Er opsat med 128bit-webkryptering og macfilteret er aktiv.
computer 1 er hovedcomputeren hvor routeren er tilkoblet. Computer 2 og 3 er klienter. Alle computere har deres eget norton virus og firewall.
Samtlige computere har internetforbindelse og computer 2 og 3 kan pinge hinanden. Men computer 1 kan ikke pinge computer 2 og 3.
Alle computere benytter samme arbejdsgruppenavn og jeg har frakoblet windows egen firewall.
Jeg har prøvet at frakoble nortons firewall på samtlige computere - men uden resultat. Jeg har IKKE installeret SP2 på nogle af computerne. Alle opdateringer på samtlige computere er ok og der er ingen virus og spywareproblemer.Skal siges at systemet altid har fungeret, så hvad pokker gør jeg lige her??
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
22. oktober 2004 - 19:47 #1
Skal lige siges at jeg har forsøgt at konfigurere et nyt hjemme/kontornetværk via guiden i windows.
Avatar billede benneharli Juniormester
22. oktober 2004 - 20:13 #2
Lyder umiddelbart som noget filtrering/firewall, men det er det jo nok ikke når du siger du har slået det fra ;-)

Har du prøvet at slette forbindelsen, og så installere den igen?

/Benjamin
Avatar billede hmortensen Nybegynder
22. oktober 2004 - 21:13 #3
Sidder PC1 på WAN siden af routeren ?
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
22. oktober 2004 - 21:19 #4
Ja jeg har prøvet at slette forbindelsen. Har endda prøvet at afinstallere netkortet til klienterne uden resultat. Har nu deaktiveret krypteringsnøglerne og stadigvæk uden resultat.

Ja pc1 sidder på routerens wan.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
22. oktober 2004 - 22:13 #5
Burde den ikke sidde på LAN siden, så de sider på samme netværk.

Det er sikkert routeren der blokkere for trafik ind fra WAN til LAN
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
22. oktober 2004 - 23:47 #6
Undskyld hmortensen. Selvfølgelig sidder pc1 på et af routerens 4 lanporte. wanen på routeren er koblet direkte på adslkabel.
Avatar billede jojulha Nybegynder
02. november 2004 - 13:14 #7
kan du se samtlige PC i arbejdsgruppen?
Kan PC 2 og 3 pinge PC 1?
Har PC 1 samme IP som den altid har haft?
Netkortet til klienterne? ...Skal jeg ikke forstå det sådan at PC1 er sat på routeren med kabel og PC2 og 3 er trådløst opkoblet til routeren?

Mvh
jj
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
02. november 2004 - 16:00 #8
Det ser desværre ud til at hele netværket er gået amok. Nu er der ingen forbindelser overhovedet. Ingen internetforbindelse til C2 og C3 og slet ingen af de 3 pc`er kan pinges. Efter en gang reset af routeren samt nykonfigurering af binaryfilen til routeren (se spørgsmålet jeg havde oppe)http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=7199

Jeg har prøvet stort set alt hvad muligt er op bliver nød til at opgive p.g.a. tidnød. Genskaber et ghostimage fra tidligere så det er til at overskue men træls alligevel.

Tak for interessen, lukker og slukker her.