Avatar billede ugur2002 Nybegynder
21. oktober 2004 - 23:05 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

1.rundll32.exe virker ikke 2 paint windows fax viewer virkker ik.

når jeg prøver at åbne et billed .jpg .bmp eller noget andet kommer min pc med en vindue med, "rundll32.exe - unable to locate component" som hoved skrift inde i vinduet står der:

this application has failed to start because.dll was not found. Re-installing the application may fiz this problem.

der efter trykker jeg på ok.
så kommer der et til vindue op som hedder "rundll"

i vinduet står der:
Error loading E:\windows\system32\shimgvw.dll
the  specified module could not be found
man kan kun trykke på ok

mit andet problem er når jeg skal skifte baggrund på skrive bordet højreklikker jeg som sædvanligt og trykker på fanen "DESKTOP"

får jeg samme vindue altså det første vindue

3.problem opstår med msn messenger jeg kan ikke se andres bileder
jeg kan ikke køre paint

alle disse problemer opstod efter jeg havde installeret framenetwork 1.1 et eller andet for at installere service pack 2 fra windows update siden...www.microsoft.com som vi alle kender... hvad kan jeg gøre ved dette problem mine gode venner...
Avatar billede haverslev Novice
21. oktober 2004 - 23:10 #1
Prøv lige at fjerne Framenetwork i tilføj/fjern programmer i Kontolpanel
Avatar billede ugur2002 Nybegynder
21. oktober 2004 - 23:28 #2
skal jeg restarte effter det fordi der sker ikke nogle forandring efter jeg har gjort det
Avatar billede haverslev Novice
21. oktober 2004 - 23:34 #3
ja tak.
Har du windows firewall aktiveret ?
Har kun i dansk udgave.
Prøv evt. også at deaktive den, inden genstart
Klik på start > kontrolpanel > sikkerhedscenter - Nederst på bokssiden - klik på
windows firewall, sæt prik i Slået fra - ok.
Under linien med firewall, er der kommet en knap "anbefalinger" klik på den og sæt flueben i "jeg har en firewall løsning osv. - OK
Avatar billede ugur2002 Nybegynder
22. oktober 2004 - 11:07 #4
det er lige det den vil ikke åbne security center det sjovt ikke jeg har heller ikke adgang til windows firewall der siger den
due to an unidentified problem, windows cannot display windows firewall settings..
Avatar billede haverslev Novice
22. oktober 2004 - 13:13 #5
1. Tag lige dit netværkskabel ud af netkortet.
2. Deaktiver efterfølgende dit eget firewall / Antivirus program
3. Gå herefter i security center og deaktivere
Klik på start > kontrolpanel > sikkerhedscenter - Nederst på bokssiden - klik på
windows firewall, sæt prik i Slået fra - ok.
Under linien med firewall, er der kommet en knap "anbefalinger" klik på den og sæt flueben i "jeg har en firewall løsning osv. - OK

Husk at aktivere dit eget firewall/antivirus program igen, inden du sætter netværksstikket i igen og går på nettet.
Avatar billede milter Ekspert
22. oktober 2004 - 23:58 #6
>    Error loading E:\windows\system32\shimgvw.dll

Burde "shimgvw.dll" ikke ligge på C-drevet?

Kig evt. på linket herunder:

http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/t1033599902
Avatar billede ugur2002 Nybegynder
23. oktober 2004 - 01:26 #7
det nytter ikke at kikke i c: når jeg har installeret på e:
Avatar billede ugur2002 Nybegynder
23. oktober 2004 - 01:37 #8
et til problem shimgvw.dll  findes ikke på min pc et eller andet lorte program har slettet lortet 100% servicepac2 der gjorde det for at spille sej
Avatar billede ugur2002 Nybegynder
23. oktober 2004 - 01:43 #9
jeg har ikke filerne rundll32.exe, gdiplus.dll eller shimgvw.dll på plads hvor de skal være :S hjælp please
Avatar billede ugur2002 Nybegynder
23. oktober 2004 - 02:25 #10
for dem der har samme problem her er løsningen
download spybot search and destroy
adaware og scan din pc med det skulle fikse det hele
Avatar billede ugur2002 Nybegynder
23. oktober 2004 - 02:26 #11
det var svaret som jeg selv fandt :D
Avatar billede milter Ekspert
23. oktober 2004 - 02:52 #12
Jamen, tillykke med det.
Avatar billede haverslev Novice
23. oktober 2004 - 12:34 #13
Der er noget, som slet ikke passer, ihvertfald ikke i sammenhæng med spybot!
http://www.eksperten.dk/spm/553520
Avatar billede milter Ekspert
23. oktober 2004 - 12:48 #14
?  :)
Avatar billede haverslev Novice
24. oktober 2004 - 11:04 #15
Nå jeg se din forklaring i dette spørgsmål og i http://www.eksperten.dk/spm/553520
i sammenhæng, så kan spybot ikke "gendanne" eller "finde" filer du mangler osv.
Spybot fjerner kun spyware, så jeg kan ikke rigtig se sammenhængen ?

01:37:13 skriver du f.eks "et til problem shimgvw.dll  findes ikke på min pc et eller andet lorte program har slettet lortet 100% servicepac2 der gjorde det for at spille sej"
Spybot kan IKKE erstatte slettede filer på pc`en og SP2 sletter ikke filer, med mindre de bliver erstattet af nogle nye opdateret.
Avatar billede ugur2002 Nybegynder
28. november 2004 - 13:09 #16
det kan jeg heller ikke ved ikke hvorfor men det virkede pludselig :S